Raadpleging cao-voorstellen Transport & Logistiek van start en uitkomsten enquêtes bekend

Door Redactie 4 juli 2022

In de maanden april en mei heeft FNV Transport & Logistiek 3 enquêtes uitgevoerd om een goed beeld te krijgen van de huidige ontwikkelingen. Maar ook om op te halen wat werknemers en onze leden belangrijk vinden voor een nieuwe cao.

cao nieuws Transport & Logistiek

Uitkomsten enquêtes

De uitkomsten van deze enquêtes gaan we nog verder toelichten. Punten die uit de enquêtes naar voren kwamen, en betrekking hebben op arbeidsomstandigheden, gaan wij via SOOB bij de werkgevers onder de aandacht brengen. In aanloop naar de cao van 2020 hebben we ook enquêtes uitgevoerd. Het is goed om te zien dat de enquêtes steeds breder bekend worden. In totaal vulden zo’n 4000 leden en werknemers de enquêtes in. De uitkomsten van de enquêtes kun je hier bekijken.

Minimum cao

Onze kaderleden hebben geïnventariseerd of de werknemers uit onze sector openstaan voor het afsluiten van een minimum cao. De huidige cao is, in tegenstelling tot bijna alle andere cao’s, nog een standaard cao. Bekijk wat het verschil is tussen een standaard en een minimum cao.

Raadpleging cao-voorstellen

Onze leden hebben een nieuwsbrief ontvangen met daarin een linkje om hun mening te geven over de cao-voorstellen.