In de Week van de Vakbond (25 april tot en met 1 mei) lanceren wij de campagne voor een sterke FNV in de zwembaden: Je staat er niet in je eendje voor. Hoofdrolspeler is een FNV-badeendje. Deze vraagt aandacht voor de problemen in de zwembaden. Hij wil graag het hoofd boven water houden. Dat kan alleen als hij niet in zijn eendje is, maar met velen.
Als jij een nieuw lid voor ons werft, dan krijg je er eentje opgestuurd. De nieuwe leden krijgen er ook eendje... eentje dus. Daarnaast gaan onze kaderleden in de Week van de Vakbond in hun eigen zwembad op pad met het eendje en delen deze uit aan potentiële leden. Die kunnen meedoen aan de fotowedstrijd #nietinjeeendje.
Overal in het land worden leuke foto’s gemaakt waarin het FNV-eendje centraal staat. Creativiteit wordt beloond. Een flashmob met alle FNV-eendjes in jouw zwembad? Wie trekt de mooiste duckface? Gaan de eendjes samen van de glijbaan? Een spetterende groepsfoto? Post deze foto’s op LinkedIn, Facebook, Instagram of Twitter met de hashtags #fnv #nietinjeeendje #wordlid. De leukste inzendingen winnen een prijs: we geven drie keer diner-voor-2 bonnen weg. Mail je inzending ook naar fnvzwembaden@fnv.nl.
Op 12 mei zijn we aanwezig met onze eendjes bij de Praktijk Zwemonderwijs van het NRZ,Sportcomplex Merwestein in Nieuwegein. Welke baden bezoeken we met onze eendjes?