‘Wel of niet naar je werk?'

Bepaal het aan de hand van de handige beslisboom

Door Redactie 23 oktober 2020

Duidelijkheid is belangrijk in onzekere tijden. Waar je in de ‘normale’ wereld met de eerste verkoudheidsklachten gewoon nog aan het werk ging, is dat nu wel anders. Nu gaan alle alarmbellen rinkelen: heb ik corona en moet ik mij testen? Maar tot aan de uitslag mag je niet werken, meld je je dan ziek?

Beslisboom zorgt voor duidelijkheid

We hebben samen met andere partijen een 'beslisboom' gemaakt. Ook zijn de meest voorkomende vragen en antwoorden voor jou verzameld.

Hanan Yagoubi (bestuurder FNV Sport en Bewegen) is blij dat het document er is. Het is een uitzonderlijke tijd, in vele opzichten, maar zeker ook voor werkgevers en werknemers en daarom is duidelijkheid heel belangrijk. 'Er is grote behoefte aan eenduidige communicatie richting de branche over dit onderwerp zodat men weet hoe te handelen. Er kwamen veel vragen binnen van zowel werknemers als werkgevers. Het is funest wanneer werknemers contact opnemen met de vakbond of met de werkgever en ze krijgen 2 verschillende antwoorden. Het zijn al onzekere tijden. Duidelijke communicatie is daarom nu nog meer van belang. En dat doe je het beste door samen te communiceren.'

beslisboom-werken-corona.jpg

Lees voor meer informatie:

Nog vragen?

Mocht je geen antwoord op jouw vraag kunnen vinden of wil je weten of het antwoord in jouw situatie van toepassing is, neem dan contact op met jouw afdeling HR (personeelszaken) of met ons ContactCenter

NB: veranderende maatregelen en/of inzichten kunnen zorgen voor aanpassing van de vragen en antwoorden

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.