Ruim 3.000 NS'ers vinden het tijd voor een betere cao NS

Door Redactie 20 januari 2020

FNV Spoor heeft de enquête voor de NS cao 2020 gesloten. Jullie hebben massaal je stem laten horen. Ruim 3.000 NS-medewerkers uit diverse beroepsgroepen hebben via de FNV Spoor enquête laten weten wat hun wensen voor de nieuwe cao zijn.

Ruim 3.000 NS'ers vinden het tijd voor een betere cao NS

Cao-inzet bepalen

De komende tijd gaat de cao-commissie gebruiken om de resultaten van de enquête in kaart te brengen en te beoordelen. Op 23 januari komt de cao-commissie NS bijeen om de cao-inzet te bepalen. Dit doen wij op basis van de enquête, gesprekken met NS’ers en de arbeidsvoorwaardenagenda van de FNV. Zo brengen wij breed gedragen cao-eisen mee naar de onderhandelingstafel.

Benieuwd wie er namens jullie in de cao-commissie NS zitten? Hier stellen jullie collega’s zich aan je voor.

Belangrijke data voor de cao NS 2020

Op 13 februari starten de cao-onderhandelingen. FNV Spoor en de andere bonden presenteren dan hun cao-inzet aan de werkgever. Zodra we onze cao-inzet aan werkgever NS hebben aangeboden, delen we deze natuurlijk ook met jullie. De overige onderhandelingsdata zijn: 5 maart, 19 maart, 30 maart, 9 april en 23 april (reservedatum).

We houden jullie op de hoogte.