FNV en CNV gaan onderhandelen over de loonsverhoging MOT 2022 en 2023

Inzet bonden: automatische prijscompensatie + koopkrachtverbetering

Portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 30 maart 2023

Vorig jaar maakten FNV en CNV goede afspraken met de directie MOT over de overgang van een arbeidsvoorwaardenregeling, met OR, naar een cao tot 1 augustus 2023. Er is toen besloten om de loonsverhoging later te bespreken. Inmiddels hebben wij jullie directie gevraagd om met ons in gesprek te gaan over de loonsverhoging van 2022 en 2023.

Inzet op loon FNV en CNV

De huidige cao heeft een looptijd van 1 januari 2022 tot 1 augustus 2023. Wij zetten in op invoering van de automatische prijscompensatie in jullie cao. Hiermee zorg je dat de lonen automatisch meestijgen met de inflatie waardoor je je koopkracht behoudt. Daarnaast vragen wij om koopkrachtverbetering in de vorm van een verhoging van de salarisschalen met €100,-- bruto per maand.

Onderhandelingsdelegaties FNV en CNV bekend

Raymon de Man en Jimmy Soebedar hebben zich aangemeld als kaderleden en zullen samen de FNV-onderhandelingsdelegatie versterken. Voor CNV sluit Martijn den Heijer aan die ook betrokken was bij de overgang van een arbeidsvoorwaardenregeling naar een cao. Vakbonden zijn blij dat er actieve leden zijn die zich met ons inzetten voor mooie afspraken.

Formele uitnodiging directie

Wij hebben inmiddels formeel contact opgenomen met jullie directie en onze looneis neergelegd met daarbij het verzoek om data te prikken om met ons te gaan onderhandelen. Zodra er meer te melden is informeren wij jullie hier uiteraard over.