Eindbod Zeeland Refinery massaal verworpen

Werknemers voelen zich niet serieus genomen door eindbod

portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 30 november 2022

Het was druk tijdens de achterbanraadplegingen op 28 november jl. 98% van de FNV-leden en 93% van de CNV-leden wezen het eindbod af. Een glashelder signaal dat iedere steun voor de afspraken die Zeeland Refinery voorstelt op dit moment ontbreekt. Wij hebben de uitslag doorgegeven aan jullie directie en hen in de gelegenheid gesteld om tot vrijdag 2 december a.s. te reageren.

Geen steun voor eindbod Zeeland Refinery

Na twee keer onderhandelen met Zeeland Refinery, heeft de directie een eindbod gedaan voor de nieuwe cao. De leden waren vrijwel unaniem in hun oordeel: Zeeland Refinery moet en kan een beter bod neerleggen. Op basis van dit eindbod komt er geen nieuwe cao. De grootste pijn zit in de de voorgestelde loonsverhoging. Daarnaast zijn de afspraken voor mensen onder de gele lijn een heikel punt. De volledige tekst van het afgewezen eindbod lees je hier.

Hoe nu verder?

Wij hebben de uitslag van de stemming teruggekoppeld aan Zeeland Refinery en hen in de gelegenheid gesteld om voor vrijdag 2 december een verbeterd voorstel op tafel te leggen. Mocht de directie hier niet op ingaan dan zullen we het vervolgtraject in gang zetten en ons voorbereiden op eventuele collectieve acties.

Wij houden je op de hoogte van het vervolg.