Ledenvergaderingen op donderdag 9 december

Zeg nee tegen MSD!

Door Redactie 2 december 2021

MSD heeft ons als vakbonden laten weten dat het niet ingaat op het door jou uitgebrachte eindbod. Dat betekent dat wij als vakbonden samen met jou willen vergaderen over de vraag wat we gaan doen om deze bittere pil terug te brengen naar werkgever. Op 9 december spreken we met elkaar over de vraag welke acties we passend vinden en daar ben jij als lid hard bij nodig!

Pilstrip

Wat vragen we aan de werkgever?

Als FNV en CNV hebben we twee grote punten voor de cao die niet terugkomen in de bittere pil van MSD en NMP:

• Wij vragen koopkrachtbehoud. Het gaat goed met MSD, de inflatie is hard opgelopen. Om gewoon je salaris op hetzelfde niveau te houden, moet er 3,5 procent bij.
  • Het is tijd om ook eindelijk uitvoering te geven aan de afspraak uit 2019 om samen te werken aan het Generatiepact. Oudere werknemers worden geconfronteerd met een oplopende AOW-leeftijd en daar zijn in 2019 afspraken over gemaakt.

Laat je stem horen!

Wij zien elkaar op donderdag 9 december om 12:30, 16:00 en 19:00 uur, om met elkaar te spreken over de koers die we als FNV en CNV gaan volgen in de richting van MSD. In die vergadering spreken we bijvoorbeeld ook over de acties die we kunnen ondernemen. De bespreking is digitaal in Teams, we spreken graag zo veel mogelijk werknemers. Ook niet-leden zijn welkom, hopelijk horen we zo ieder geluid!

Schrijf in je agenda

9 december om 12:30, 16:00 en 19:00 uur, allemaal via Teams: