BOVAG nodigt vakbonden uit voor formeel overleg

Donderdag 18 januari cao-overleg motorvoertuigen

Portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 17 januari 2024

We hebben een uitnodiging ontvangen van BOVAG om weer formeel te komen onderhandelen. BOVAG heeft aangegeven dat zij FNV Metaal en collega vakbonden een verbeterd loonbod kunnen doen. Dit overleg vindt donderdag 18 januari plaats.

Eind vorig jaar vond BOVAG het niet nodig om te reageren op ons voorultimatum. Maar dankzij druk van jullie, de FNV-leden en kaderleden, richting BOVAG-bedrijven, lijkt het er toch op dat er beweging komt bij werkgevers. Onder druk is dus alles vloeibaar!

Nieuwe stemming?

Wanneer BOVAG ons donderdag de 18e een wezenlijk verbeterd loonbod doet, dan wordt dit meteen met de cao-commissie besproken. Vervolgens gaan we dit cao-resultaat weer voorleggen aan onze leden, ter instemming. Uiteraard hebben onze leden het laatste woord.

Samen staan wij sterk

Wij blijven vechten voor een eerlijk loon en een eerlijke cao. Organiseer en laat je organiseren! We doen dit niet alleen voor financiƫle beloning, maar voor de erkenning en de toekomst van onze hardwerkende helden in de Motorvoertuigen-en Tweewielerbedrijven. We gaan door!

Deel dit nieuwsbericht met je collega's, ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Een sterke cao bereiken we namelijk alleen als jullie onze informatie met elkaar delen en bespreken. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. Dat is nu nodig, maar ook in de toekomst. Maak je collega daarom ook lid van de FNV! Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond, maak ze lid en verdien een tientje.

Maak je collega lid

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.