Kop is er af: onderhandelingen Banden en Wielen gestart

Door Redactie 3 november 2022

De eerste onderhandelingsronde over de nieuwe cao Banden- en Wielenbranche is een feit, de kop is eraf! FNV Metaal (namens jou en je collega’s) en de VACO (namens de werkgevers) hebben hun cao-voorstellen gepresenteerd en toegelicht. Hier is het tijdens de eerste onderhandelingsronde bij gebleven. Op 7 december praten we verder.

Kop is er af: onderhandelingen cao Banden en Wielen gestart

Dit zijn de belangrijkste punten

Namens jou en jouw collega’s hebben we vanuit FNV Metaal aangegeven dat het een cao moet zijn met daarin een goede loonontwikkeling gezien de roerige en dure tijd (oplopende kosten en inflatie) waarin we zitten, met gelijke arbeidsvoorwaarden en gelijk loon voor flexwerkers. Vrije tijd en de beschikking hebben over je eigen vrije tijd, wordt door de FNV-leden ook als belangrijke arbeidsvoorwaarde gezien. Hetzelfde geldt voor het generatiepact en eerder uittreden (3 jaar voor AOW-datum). We hebben dit toegelicht aan de werkgevers.

We praten verder in de tweede onderhandelingsronde op 7 december. Het is nog geen gelopen race!

Check jouw gegevens in MijnFNV

We houden onze leden via e-mail op de hoogte. Heb je nog geen bericht ontvangen? Check dan of jouw gegevens goed staan in MijnFNV.

Check MijnFNV

Samen staan we sterk

Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Een sterke cao bereiken we namelijk alleen als jullie onze informatie met elkaar delen en bespreken. En natuurlijk zijn de collega’s die nog geen lid zijn, van harte welkom om lid te worden. Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond, maak ze lid en verdien een tientje.

Nodig je collega uit

Vragen of opmerkingen?

Als je vragen hebt, dan kan je altijd terecht bij Elsa van der Kraats, bestuurder FNV Metaal.