Jij mag stemmen!

Verkiezingen in de sector Metaal

Door Redactie 12 mei 2023

FNV Metaal kiest nieuwe subsectorraden Metalektro en Metaal & Techniek. Jij als lid mag stemmen wie jou in de subsectorraad vertegenwoordigt. Stemmen kan van 12 tot 22 mei 2023.

Wat doet de (sub)sectorraad?

De (sub)sectorraad is een belangrijk orgaan dat zich bezighoudt met het signaleren en agenderen van thema’s, behoeften, ontwikkelingen en problemen op de werkvloer en daarbuiten in de sector. (Sub)sectorraden spelen ook een coördinerende rol bij onderhandelingen voor bijvoorbeeld cao’s en op plekken als de SER. Ook helpen sectorraden mee met het organiseren van activiteiten voor leden in de sector en geïnteresseerden.

2 subsectoren, 1 sectorraad

Alle leden van de sector Metaal zijn ingedeeld in twee subsectoren: Metalektro en Metaal & Techniek. Beide subsectoren hebben een subsectorraad. Deze subsectorraden worden direct gekozen door de leden van de betreffende subsector. De nieuw gekozen subsectorraden kiezen vervolgens uit hun midden de afvaardiging naar de nieuwe sectorraad van FNV Metaal.

Breng jouw stem uit!

Kies de kandidaat die jouw belangen het beste vertegenwoordigt in de subsectorraad. Je ontvangt op of rond 12 mei per mail of per post een uitnodiging om jouw stem uit te brengen. Je kunt alleen digitaal stemmen, dit kan tot uiterlijk 22 mei 16.00 uur.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.