Cao-teksten en spelregels Generatiepact Metalektro zijn klaar

Door Redactie 5 juli 2019

Het akkoord voor de cao Metalektro lag er al een tijdje. We kunnen je nu melden dat de cao-teksten definitief zijn. Ook zijn we druk bezig geweest met de spelregels voor het Generatie pact. Een moeizaam traject, maar de teksten zijn klaar. Wat betekent dit voor jou?

Jong en oud samen aan het werk

Definitieve cao-teksten

De afspraken uit het principeakkoord van 1 februari 2019 zijn vormgegeven in een definitieve cao-tekst. Voor deze cao-tekst wordt nu een algemeen verbindend verklaring aangevraagd bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Zodra deze verklaring is afgegeven, is de cao van toepassing op alle werknemers die vallen onder de cao Metalektro. We gaan zo snel mogelijk de cao-boekjes printen en een digitale versie van de cao publiceren. Je ontvangt van ons een bericht zodra dit klaar is.

Spelregels Generatiepact

De spelregels voor het Generatiepact zijn uitgewerkt. Wanneer je gebruik wilt maken van het Generatiepact, dan kun je je vanaf deze maand hiervoor aanmelden. Na maximaal 4 maanden moet het Generatiepact daarna ingaan. Hieronder leggen we je uit wanneer het Generatiepact moet ingaan na je aanvraag.

Voorlichting over Generatiepact

Momenteel wordt er hard gewerkt aan de voorlichting over het Generatiepact. Er komt een website over deze regeling met bijbehorende rekentool. We brengen je op de hoogte als er meer informatie beschikbaar is.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.