Geen acties, FNV ondertekent supermarktcao’s niet

Door Redactie 24 juli 2023

De uitslag van de stemming is bekend. Er is onvoldoende bereidheid om actie te gaan voeren om de supermarktbazen terug aan de onderhandelingstafel te krijgen. Er komen dus geen acties voor de cao’s VGL en Levensmiddelenbedrijf. De FNV ondertekent de cao’s niet.

Geen acties, FNV ondertekent supermarktcao’s niet

De combinatie van de acties bij de distributiecentra van Albert Heijn en onze stevige inzet in de cao-trajecten hebben in ieder geval geleid tot de loonsverhoging van 10%. Per 1 september 2023 krijg jij die loonsverhoging. Jammer genoeg waren de werkgevers niet bereid om in te gaan op onze inhoudelijke voorstellen. Die nemen wij sowieso mee voor de volgende cao.

Dit is pas het begin

We hebben gezien en ervaren wat leden kunnen bereiken als zij de krachten bundelen. Daar gaan we mee door: we gaan stevig aan de slag om te zorgen dat de werkgevers hun toezeggingen nakomen. En dat aan onze inhoudelijke voorstellen gehoor wordt gegeven. We zijn samen sterk en gaan voor het maximale resultaat.

Meer leden = meer kracht!

Een goede cao met een stevige loonsverhoging ontstaat niet vanzelf. Daar is een sterke vakbond voor nodig. Meer leden = meer kracht aan de cao-onderhandelingstafel. Word vandaag nog lid van de FNV! Sluit je aan bij de grootste vakbond van Nederland én sta sterk samen met je collega's. Ben je al lid? Maak dan een ander lid en verdien 10 euro.

Wil jij helpen om een succes te maken van de volgende cao? Meld je dan bij ons, dan gaan we samen aan de slag. Mail ons op waardeeronswerk@fnv.nl