Mediq denkt paar weken na over loonafspraak in de nieuwe cao

FNV: 70 cent per uur erbij voor alle Mediq-medewerkers

Door Redactie 16 juni 2020

Voor alle Mediq-medewerkers 70 cent per uur erbij vanaf 1 mei 2020. In onze cao-enquête was dat de duidelijk uitgesproken keus door jou en je collega’s, door leden en niet leden. Over dit belangrijke onderdeel wil de FNV als eerste een goede cao-afspraak maken. Maar tijdens de onderhandelingen op 28 mei gaf Mediq aan de lonen in 2020 niet te willen verhogen.

Mediq medewerker

Wat wil de FNV?

Voor alle Mediq-medewerkers 70 cent per uur erbij (pdf) vanaf 1 mei 2020. Met die loonsverbetering krijg je iets meer ruimte in je portemonnee om je levensonderhoud op peil te houden. Dit loonvoorstel kreeg van jou en je collega's, leden en niet leden bij Mediq, heel veel bijval in onze cao-enquête (pdf). Voordat we over andere cao-zaken gaan onderhandelen, wil de FNV daarom eerst een goede loonafspraak maken met Mediq.

Wat wil Mediq?

Mediq wil in de nieuwe cao voor 2020 geen loonsverhoging afspreken en stelt daarbij dat jullie dit jaar al een loonsverhoging hebben gehad. Ja, dat is wel zo, maar dat ging nog om een afspraak uit de vorige cao. We praten nu over een loonafspraak voor de cao die ingaat op 1 mei 2020. Dat argument gaat dus niet op.

Mediq neemt bedenktijd

De FNV gaat niet akkoord (pdf) met het voorstel om de lonen in 2020 niet te verhogen. Mediq neemt nu 2 of 3 weken bedenktijd om hierop te reageren.

Mooi bedrijf Mediq verdient ook mooie cao

Mediq is een mooi bedrijf en een goede werkgever. Je werkt er ten slotte niet voor niets. Jij en je collega's verzetten bergen belangrijk werk, zeker in deze coronacrisis. Jullie inzet verdient daarom een goede beloning in een mooie nieuwe cao.

Een mooie cao komt er niet vanzelf

FNV Handel zet in op een goede en fatsoenlijke cao bij Mediq. Dat doen we samen met jou en je collega's. Voor een goed resultaat hebben we elkaar hard nodig. Met meer leden en meer actieve leden staan we sterker in de onderhandelingen voor een goede cao.

Samen staan we sterker en bereiken we meer

Is je collega nog niet aangesloten bij de FNV? Vraag hem of haar om zich ook op te geven als vakbondslid. Met meer vakbondsleden kunnen we bij Mediq met meer kracht opkomen voor een goede structurele loonsverhoging. Want samen staan we sterker en bereiken we meer.

FNV-brieven over nieuwe cao Mediq