Honderden Brocacef-werknemers tekenen petitie voor betere cao

‘Meer mensen moeten merken dat het goed gaat’ ook bij Brocacef

Door Redactie 18 september 2019

‘Meer mensen moeten merken dat het goed gaat’, zei Willem Alexander in de troonrede. Deze koninklijke boodschap drukken we 19 september ook op het hart van de directie van Brocacef. We overhandigen dan de door honderden werknemers ondertekende petitie aan de Brocacef-directie. Met deze oproep: doe ons betere cao-voorstellen, dat verdienen we met onze inzet.

Brocacef werknemer

Petitie voor betere cao-voorstellen

Brocacef weigerde om binnen de door FNV en CNV gestelde deadline betere cao-voorstellen te doen. Leden van de vakbond gingen daarom afgelopen maandag op pad met het ophalen van handtekeningen onder een petitie aan de directie. De petitie roept de directie op om betere voorstellen op tafel te leggen voor het cao-overleg met de vakbonden.

Handtekeningenactie is met vliegende start groot succes

Snel nadat werknemers afgelopen maandag op pad gingen voor steunbetuigingen bleek dat de oproep voor een goede cao heel sterk leeft. Binnen enkele dagen is de petitie nu al door honderden collega’s ondertekend.

Een betere cao zonder versoberingen

Door de inzet van alle collega's boekt Brocacef goede resultaten. Die inzet verdient een goede cao. En geen versoberingen zoals de directie tot nu toe voorstelt.

Aanbieding petitie 19 september Eindhoven

De petitie gaan we donderdag 19 september om 12.30 uur overhandigen aan de directie. Dat doen we met een kleine delegatie op de Brocacef-locatie in Eindhoven. Maar iedereen die heeft meegetekend of achter de boodschap staat is van harte welkom.

Lees ook het persbericht over de overhandiging van de petitie