Actiedag cao Nederlandse Universiteiten groot succes!

Sterker de vijfde onderhandelingsronde in

Door Redactie 26 april 2023

Dinsdag 25 april organiseerde de FNV, samen met andere vakbonden en een aantal actiegroepen een cao-actiedag voor de Nederlandse Universiteiten. Midden op het campusplein van de VU overhandigden we, onder luid getoeter van de medewerkers, de werkgevers onze petitie voor ‘meer vaste contracten’. Het was een groot succes en iedereen die erbij was: bedankt! Zo gaan we maandag 8 mei sterker de vijfde onderhandelingsronde in.

Meer vaste contracten, minder werkdruk en een goede loonsverhoging

Tijdens onze actie stonden we stil bij drie hele belangrijke cao-onderwerpen:

• méér vaste contracten;
  • harde afspraken over minder werkdruk;
  • en natuurlijk een goede loonsverhoging.

Het hoogtepunt was het overhandigen van onze petitie ‘meer vaste contracten’ aan de werkgevers. Bijna 2000 collega’s hebben de petitie getekend!

Laatste onderhandelingsronde

Op 8 mei staat de vijfde en voorlopig laatste cao-onderhandelingsronde gepland. Wij zullen alles op alles zetten om tot een goed cao-akkoord te komen. Hoe de vorige vier rondes verliepen lees je hier.

Wat kan jij doen?

1. Laat werkgeversorganisatie UNL weten dat het tijd is voor een goede cao. Lees hier hoe je dat doet.

2. Deel bovenstaande actie zoveel mogelijk op social media.

3. Bestel het rode polsbandje met de hashtag #meervastecontractenNU en draag het op je werk.

Word lid en sta sterker!

Ben je nog geen lid van de FNV? Nu is het moment om lid te worden. Als je nu lid wordt kun je meestemmen over een mogelijk cao-akkoord. Samen sta je sterker. Als lid profiteer je ook nog eens van extra voordelen.

Maak een collega lid

Ben jij al lid? Nodig dan collega’s uit om lid te worden. Wijs je collega’s op de voordelen van het lidmaatschap en verdien een tientje! Ga naar fnv.nl/anderlidmaken.