Achterban FNV stemt in met cao Primair onderwijs

Door Redactie 3 november 2021

De leden van de FNV hebben ingestemd met de cao voor het primair onderwijs. 94 procent is akkoord. Dat is een mooi resultaat. Ook de leden van de andere bonden hebben hun goedkeuring gegeven. De cao is nu een feit. Alle mensen die hun werk doen onder de bescherming van deze cao (ook VSO) krijgen er 2,25 procent bij en een eenmalige verhoging van de eindejaarsuitkering.

Cao-nieuws

Beslis mee in de Landelijke Adviescommissie (LAC)

Deze cao gaat over loon en hoe noodzakelijk het ook is om er financieel op vooruit te gaan. Er is meer aan de hand in onderwijsland. Daarom nodigen we jou als PO-medewerker uit om, lesgevend en ondersteunend, deel te nemen aan de voorbereidingen van de nieuwe cao. We vragen jou zitting te nemen in de LAC, de landelijke adviescommissie van het primair onderwijs.

Tijdens dit overleg, dat enkele keren per jaar plaatsvindt in Utrecht, beslis je mee over de inzet van de nieuwe cao en bespreken we wat er nodig is om de arbeidsvoorwaarden in het onderwijs gezond te houden. Je gaat in gesprek met elkaar, met de beleidsmedewerkers en bestuurders en met de landelijke onderhandelaar voor de cao PO.

Je beoordeelt of de gezamenlijke inzet van de FNV en de AOB voldoende is en je zorgt er samen voor dat niets of niemand vergeten wordt. De inzet is een brief waarin de vakbonden duidelijk maken welke arbeidsvoorwaarden ze deze cao-ronde van belang vinden. Dat belang, dat is jouw belang.

Vragen?

Heb je vragen? Stel ze per mail via gerard.klaassen@vereniging.fnv.nl en de landelijke onderhandelaar neemt contact met je op. Zó dichtbij is jouw FNV.