Opening Academisch Jaar: de Tour of Academics

Doe ook mee en meld je aan

Door Redactie 16 juli 2020

Onbegrijpelijk: je levert kwalitatief goed onderzoek, je studenten lopen met je weg, je collega’s zijn blij met je en tóch moet je weg. Al jaren is het inzetten van tijdelijke contracten het standaard personeelsbeleid in de academische wereld.

Opening Academisch Jaar: de Tour of Academics

Rondtrekken als nomaden

Het is verspilling van waardevol talent, het verhoogt de toch al abnormaal hoge werkdruk, wakkert onderlinge strijd aan en zorgt voor sociale onveiligheid. Talentvol personeel wordt keer op keer weggestuurd waardoor ze noodgedwongen als nomaden moeten rondtrekken van universiteit naar universiteit.

Tour mee op 31 augustus

Tijdens de opening van het Academisch Jaar fietsen we de ‘Tour of Academics’ tussen universiteiten. Fiets een deel van de route mee of zwaai je weggestuurde collega’s uit. Kom in beweging omdat je jezelf gedwongen ziet om (weer) naar een volgende tijdelijke aanstelling te gaan of om je collega’s met tijdelijke aanstellingen te steunen.

Samen met de AOb en WOinActie gaan we voor het échte erkennen en waarderen van het universitaire personeel!

Meer info en aanmelden