Landelijke onderwijsstaking woensdag 6 november gaat door

Door Redactie 4 november 2019

De onderwijsstaking van aanstaande woensdag gaat door! Afgelopen vrijdag werd het onderwijs verrast door de toezegging van een eenmalige investering door minister Slob. De dreiging van een actiedag op 6 november heeft het kabinet in beweging gekregen. Door die nieuwe investering van € 460 miljoen was er in het weekend veel onduidelijkheid over het wel of niet doorgaan van de staking. Daar is niemand mee geholpen en dat betreuren we dan ook.

primair onderwijs in actie

Activiteiten 6 november

De staking gaat dóór. Kijk op investeer-in-onderwijs.nl wat er bij jou in de regio staat te gebeuren en sluit je aan! De aangekondigde €460 miljoen is een goed begin, maar we staken omdat er blijvende problemen zijn in het onderwijs. Er is een té hoge werkdruk en er is te weinig personeel. Dat is niet opgelost met een eenmalige investering. Wat nodig is, is een blijvende investering in onderwijs. Op verschillende bijeenkomsten in het land zal het gesprek voor een belangrijk deel gaan over deze eenmalige investeringen en over wat we willen voor de toekomst van het onderwijs. Spreek je daarover uit via sociale media en gebruik #investeerinonderwijs.

Registreren

Ga je woensdag staken? Dan kun je rekenen op een stakingsuitkering. We vragen je dan wel om je te registreren als staker. Dat kan alleen op 6 november vanaf 08.30 uur tot 23.59 uur online via de website investeer-in-onderwijs.nl. Wijs ook je collega’s op deze site, zodat iedereen zich registreert.

Hoe verder?

Donderdag 7 november komt de Landelijke Advies Commissie (LAC) voor het basis- en voortgezet onderwijs bij elkaar. Dat is het vaste overleg waar kaderleden uit het onderwijs, jouw collega’s dus, samen bepalen wat de positie van FNV Onderwijs en Onderzoek is op alle onderwerpen die belangrijk zijn voor de sector. Donderdag staat de vraag “hoe nu verder?” bovenaan de agenda.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.