Landelijke staking primair, voortgezet en speciaal onderwijs

Sluit je aan op woensdag 6 november

Door Redactie 16 oktober 2019

Werk jij in het primair, voortgezet of speciaal onderwijs? Kom dan in actie voor een fatsoenlijk salaris, voldoende collega’s en minder werkdruk. Staak mee met je collega’s op 6 november!

Iedereen komt in actie!

Vlak na Prinsjesdag hebben we gevraagd wat jij en je collega’s vonden van de onderwijsbegroting. Vrijwel iedereen vond deze onder de maat en 80% van jullie gaf aan bereid te zijn tot acties. En daarom gaan we, samen met alle andere onwijsbonden, op 6 november staken!

Waarom 6 november?

Op de stakingsdag wordt in de Tweede Kamer de onderwijsbegroting behandeld. Kom je naar Den Haag? Dan kun je vanaf de publieke tribune het debat volgen. Of je komt naar onze zaal in de buurt van de Tweede Kamer waar een livestream is.

Kun je niet naar Den Haag?

Als Den Haag voor jou niet in de buurt is kun je ook met collega’s een woonkamer- of schoolbijeenkomst organiseren om de livestream te volgen. Via social media kun je dan laten weten wat je van de discussie vindt. Maar wij organiseren ook kleinere of grotere manifestaties in het land:

• In Leeuwarden is een manifestatie in WTC-Expo
  • In Eindhoven is een manifestatie in de Effenaar
  • In Amsterdam is een kleine manifestatie in Pakhuis de Zwijger
  • In Overijssel en Gelderland zijn bijeenkomsten op centrale pleinen in 4 steden

Updates en meepraten over de acties

Wil jij weten in welke steden in Gelderland en Overijssel? Of wil je op de hoogte blijven van alle updates? Kijk dan op de actiesite investeer-in-onderwijs.nl. Via Facebook kun je je mening achterlaten en delen hoe jij de acties voorbereidt.

Sluit je aan bij de bonden

Je ontvangt nog een officiële stakingsoproep. Alle vragen en antwoorden over staken vind bij informatie over staken. Als lid heb je recht op een stakingsuitkering wanneer jouw school salaris inhoudt. Maar ook krijg je juridische steun als uit de staking problemen voortvloeien. Attendeer je collega’s ook op deze voordelen en maak ze lid