Cao-onderhandelingen De Nederlandsche Bank (DNB) van start!

Lees onze inzetbrief

Door Redactie 19 april 2024

Op 30 juni 2024 loopt de cao van DNB af. Kort geleden hebben we jou om input gevraagd voor de inzetbrief voor de nieuwe cao DNB. Hier is massaal op gereageerd, dank hiervoor. Samen met de onderhandelingsdelegatie van FNV Finance en de kadergroep FNV Finance hebben we jouw input verwerkt tot een inzetbrief.

Cao-onderhandelingen

Inzetbrief in maatschappelijke context

Bij het opstellen van de inzetbrief kijken we ook naar de sociaal-maatschappelijke en economische ontwikkelingen om ons heen. We merken dat nog steeds een deel van de medewerkers de effecten voelen van de gestegen kosten voor wonen en levensonderhoud. FNV Finance blijft zich, als onderdeel van de FNV, sterk inzetten om goede arbeidsvoorwaarden af te spreken die de gevolgen hiervan compenseert. Daarom hebben we ook gekeken naar het landelijke arbeidsvoorwaardenbeleid van de FNV.

Opvallende thema’s

Uit de enquĂȘte kwamen de volgende thema’s heel sterk naar voren:

• Koopkrachtherstel en koopkrachtbehoud
  • Groene arbeidsvoorwaarden
  • Genderinclusie (intersectioneel)

Hoe nu verder

Op maandag 8 april vond het eerste gesprek plaats. In dit gesprek hebben sociale partners de eigen voorstellen aan elkaar toegelicht en procesafspraken met elkaar gemaakt. Echt inhoudelijk zullen we op 23 april met elkaar praten. We houden je na het gesprek op de hoogte van de ontwikkelingen.

Meer weten?

Houd ook onze webpagina www.fnv.nl/finance in de gaten. Uiteindelijk zal de nieuwe cao op www.fnv.nl/dnb komen te staan. Mocht je naar aanleiding van dit bericht nog vragen of opmerkingen hebben, mail dan naar duygu.akcay@fnv.nl.