Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig. Daarnaast maken we gebruik van marketing cookies om de website op jouw voorkeuren af te stemmen. Hiervoor kun je onderstaand toestemming geven. Je kunt je instellingen altijd weer wijzigen op de pagina over de cookies.

Functionele & analytische cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de website naar behoren werkt en om analyse uit te voeren

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de website op jouw voorkeur af te stemmen.

ING-medewerkers in actie in Leeuwarden

Redactie
Door Redactie 23 november 2022

Op dinsdag 22 november hebben meer dan 500 ING-medewerkers in Leeuwarden actiegevoerd. Zij kwamen in actie voor een betere cao omdat er een zeer mager loonbod van slechts 3% ligt.

ING-medewerkers in actie in Leeuwarden

Geen gesprek met medewerkers

De vakbonden hadden de ING-directie gevraagd om vandaag in gesprek te gaan met de werknemers. FNV-bestuurder Duygu Akcay: ‘Helaas heeft de ING-directie een kwartier voor de actie laten weten dat ze geen nut of noodzaak zien om vandaag in Leeuwarden naar hun personeel te komen luisteren. Dit is betreurenswaardig en ongekend. Je laat je mensen op deze koude en gure herfstdag letterlijk en figuurlijk in de kou staan.’

Lagere schalen

De inflatie staat historisch hoog en rijst inmiddels de pan uit. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, verdienen veel mensen die vandaag actie voerden niet heel veel en zij zitten met name in de lagere schalen. Dit terwijl de aandeelhouders een steeds groter stuk van de taart krijgen.

'Het is ongelooflijk hoe ver je van je personeel af kunt staan en dat de directie niet beseft wat de inflatie bovenop een 2-jarige nullijn, geen thuiswerkvergoeding, stijgende energiekosten en steeds duurder wordende boodschappen met de medewerkers doet', aldus Akcay.

Hardere vakbondsacties

'Dit zijn mensen die in hun pauze of op hun vrije dag klantvriendelijke acties voeren. Die de klanten helemaal niet willen duperen. En die na hun acties weer achter hun laptop of telefoon de klanten weer vriendelijk te woord staan. De directie dwingt ze zo bijna tot hardere vakbondsacties.'