Kerstactie bij ING in Amsterdam

A Christmas Carol

Door Redactie 21 december 2022

Dit geen verzonnen verhaal maar de keiharde realiteit. ING-medewerkers hebben dinsdag 20 december weer actie gevoerd voor een betere cao. Voor het hoofdkantoor van ING in Amsterdam verzamelden medewerkers zich voor een kerstactie.

Kerstboom met wenskaarten

Betere cao met hoger loonbod

De werknemers voeren actie voor een betere cao met een hoger loonbod. ING biedt slechts 3%, terwijl de inflatie torenhoog is. De actie was zeer geslaagd. Zo’n 400 mensen zijn langs geweest bij onze actietent. Onder het genot van glühwein en oliebollen hingen velen hun kerstwens voor de nieuwe cao op in een kerstboom.

#CodeOranje

Daarnaast lanceerden de bonden samen met de medewerkers een nieuwe actiehashtag: #CodeOranje. Het is een verwijzing naar de Orange Code, het ING-manifest voor goed werknemerschap: ‘we zijn eerlijk, we zijn oplettend en we zijn verantwoordelijk’.

De #CodeOranje moet leiden tot een ING-manifest voor goed werkgeverschap: Maar het is tevens een alarmcode die werknemers afgeven aan het ING-bestuur dat weigert hun collectieve problemen serieus te nemen. #CodeOranje en #KlaarVoorActie zijn een groot succes en al veel gedeeld op LinkedIn in Twitter.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.