We gaan aan de slag voor een nieuwe cao Woondiensten

Kom ook naar één van de cao-café bijeenkomsten

Door Redactie 2 maart 2023

Zoals je weet hebben wij als FNV -samen met de collega’s van CNV Vakmensen- Aedes tot twee keer toe gevraagd om te praten over een aanvulling op de lopende cao Woondiensten. Tot twee keer toe heeft Aedes geweigerd daarover te praten. In haar laatste reactie stelt Aedes wel voor om de onderhandelingen over de cao 2024 eerder te laten starten. Nog voor de zomer.

Wat vind jij belangrijk voor de nieuwe cao?

Uiteraard zijn wij graag bereid om het gesprek over een nieuwe cao aan te gaan. Daarom gaan we nu aan de slag met alle voorbereidingen. Vanaf half maart vind je onze arbeidsvoorwaardenenquête online. Rond die tijd begint ook een ‘ophaaltraject’. We organiseren op 9 plaatsen in het land en tijdens 2 online-bijeenkomsten ons ‘Cao-Café’.

Janneke hoort graag wat jij wil

FNV-onderhandelaar Janneke Waage vertelt je in haar eerste vlog bij dit nieuwe cao-traject waarom ze graag met je in gesprek gaat over wat jij belangrijk vindt bij een nieuwe cao.

Planning van de Cao-Café bijeenkomsten

Het ‘FNV-cao-café’ is geopend op:

• 16 maart Utrecht (Hertogswetering 159) om 19.00 uur
  • 20 maart  Weert (Schepenlaan 6) om 15.30 uur
  • 23 maart  Heerenveen (Koornbeursweg 32-36) om 15.30 uur
  • 27 maart  Groningen (Leonard Springerlaan 23) om 15.30 uur
  • 29 maart  online bijeenkomst om 16.00 uur
  • 4 april  Den Bosch (Emmaplein 4) om 15.30 uur
  • 5 april online bijeenkomst  om 9.30 uur
  • 5 april Goes (Wulfaertsstraat 5) om 15.30 uur
  • 11 april  Deventer (Gotlandstraat 2b) om 15.30 uur
  • 12 april  Alkmaar (Limmerhoek 25) om 15.30 uur
  • 17 april Rotterdam (Pegasusweg 200) om 15.30 uur

N.B. We verwachten dat de bijeenkomst steeds circa 2 uur duurt.

Kom je ook?

We willen graag weten hoeveel deelnemers we kunnen verwachten. Dus wil je in één van de ‘Cao-Cafés’ aanwezig zijn? Meld je dan aan. FNV-leden, en ook hun ongeorganiseerde collega’s, zijn van harte welkom. Kort voor de bijeenkomst ontvang je een bevestiging en adres/link waarop we je verwachten.

Meld je nu aan

Samen sterk aan de cao-tafel

Juist in deze tijd is een vakbond belangrijk. Steeds weer blijkt dat daar waar werkenden samen hun stem laten horen, er betere afspraken worden gemaakt. Of het nu is bij de NS, de gemeenten, op Schiphol of in de havens….de gezamenlijkheid maakt het verschil!

Maak je collega lid

Als FNV-lid ken jij de voordelen van het lidmaatschap. Gun jij dat anderen ook? En wil je bijdragen aan een grotere, sterkere FNV? Met meer invloed bij jou op de werkvloer, aan de cao-tafel, in de sector Woondiensten en in Den Haag? Nodig dan NU je collega’s uit om ook lid te worden. Als dank ontvang jij 10 euro van ons!

Contact

Als je vragen, opmerkingen of een reactie hebt naar aanleiding van deze nieuwsbrief, laat het ons dan weten door een email te sturen naar: woondiensten@fnv.nl.

Je kunt ons ook volgen op onze Facebookpagina.