Extra loonsverhoging cao Architectenbureaus per 1 januari 2023?

Onze leden kunnen hier nu over stemmen

Door Redactie 3 november 2022

De cao voor Architectenbureaus is in maart 2021 afgesloten. Dit was ruim voordat de oorlog in Oekraïne uitbrak en de boycotmaatregelen naar Rusland in volle omvang werden ingezet. Met alle prijsverhogingen voor levensmiddelen en een sterke stijging van energieprijzen als gevolg. Er komt nu een tegemoetkoming in de cao voor de stijgende kosten, onze leden kunnen hierover stemmen.

extra verhoging cao Architectenbureaus

Extra loonsverhoging van 3,25%

Sociale partners (werkgeversorganisatie en vakbonden) hebben elkaar benaderd om te bespreken of er een tegemoetkoming voor de sterk stijgende prijzen mogelijk is. Dit gesprek is positief verlopen en heeft geleid tot een extra loonsverhoging van 3,25% waarover jij nu kunt stemmen. Werkgevers waren dit niet verplicht aangezien er een cao ligt die door beide partijen ondertekend is.

Nog even op een rijtje

De eerdere afspraken over loonsverhogingen zijn voor de periode 1 maart 2021 tot en met 28 februari 2023:

• 1,5% per 1 juli 2021 (inclusief 0,5% compensatie voor niet verhogen pensioenpremie in 2021)
• 1% per 1 januari 2022 in geld, als vast bedrag, gelijk voor alle werknemers, ongeacht inschaling
• 0,75% per 1 juli 2022
• 0,75% per 1 januari 2023 in geld, als vast bedrag, gelijk voor alle werknemers, ongeacht inschaling

Leden stemmen over verbetering

Werkgevers  bieden nu een extra loonsverhoging van 3,25% per 1 januari 2023. Wij leggen dit voorstel ter verbetering van de cao positief aan onze leden voor. Zij kunnen hierover stemmen en ontvangen via de post een link naar het stemformulier.

De loonsverhoging zal hiermee per 1 januari 2023 in totaal circa 4% bedragen.