Nieuwe cao Betonpompbedrijven en cao Mortelbedrijven

Ruime meerderheid FNV-leden stemt in met onderhandelingsresultaat

Door Redactie 12 mei 2022

Tot 9 mei konden FNV-leden stemmen over het cao onderhandelingsresultaat voor de cao Betonpompbedrijven en de cao Mortelbedrijven. Ruim 80% van de leden stemde voor het onderhandelingsresultaat. Hiermee is er een nieuwe cao Betonpompbedrijven en cao Mortelbedrijven.

Looptijd van 8 maanden

Een paar leden die tegen het onderhandelingsresultaat hebben gestemd, geven aan dat de loonsverhoging niet in verhouding staat tot de inflatie en dat klopt. Dit was voor nu dus de best haalbare verhoging. Eentje die trouwens in vergelijking met andere cao’s best nog goed is: 3% loonsverhoging voor 8 maanden is in verhouding tot andere cao’s die de laatste tijd worden afgesloten, best veel.  En de cao loopt af op 1 januari, dus tegen die tijd zullen we sowieso weer in gesprek moeten over het loon in 2023.

Hogere reiskostenvergoeding

De reiskostenvergoeding gaat omhoog naar 26 cent bruto per kilometer woon-werkverkeer, per opkomst. Deze afspraak komt als in plaats van de huidige staffel in de cao (1-1-2021 tot 1-5-2022), maar mag in geen geval nadelig(er) uitpakken voor jou als werknemer dan de staffel.