Het pensioenfonds voor Schilders adviseren iets voor jou?

Meld je dan aan als kandidaat voor het Verantwoordingsorgaan BPF Schilders

Door Redactie 10 maart 2022

Jouw schilderspensioen, misschien nog ver weg, maar wel belangrijk! Als deelnemer van het verantwoordingsorgaan (VO) BPF Schilders kun jij over belangrijke zaken meepraten en adviseren. Er komen binnenkort 3 plekken vrij. Lees wat het inhoudt en wat nodig is om deze plek in te vullen. En als het iets voor jou is, stel je dan kandidaat!

Drie zetels beschikbaar

Met ingang van 1 juli 2022 zijn er 3 zetels beschikbaar voor werknemers in het verantwoordingsorgaan (VO) van BPF Schilders. Ook zijn er 2 zetels voor zzp-ers. Wij mogen als FNV samen met de andere vakbonden CNV en LBV, kandidaten voordragen voor deze zetels. Iets voor jou?

Wat doet het Verantwoordingsorgaan?

De belangrijkste taak van het verantwoordingsorgaan is het geven van een oordeel over het handelen van het bestuur. Daarnaast heeft het verantwoordingsorgaan een aantal advies-bevoegdheden.

Wat zijn de voorwaarden voor deelname?

Als lid van het verantwoordingsorgaan namens de werknemersorganisaties moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:

De FNV zal bekijken of je aan het functieprofiel voldoet en of je we je dus kunnen voordragen voor een van de zetels.

Kennismakingssessie en vergoeding

Het verantwoordingsorgaan biedt jou als kandidaat-lid een kennismakingsessie aan, om meer uitleg te krijgen over de werkzaamheden. Als lid van het verantwoordingsorgaan ontvang je voor je werkzaamheden een vergoeding op basis van de vacatieregeling van de FNV (PDF).

Meer informatie en aanmelden

Wil je meer informatie of wil je je kandidaat stellen? Mail peter.roos@fnv.nl

De uiterste datum voor aanmelding is 15 april.