Cao-onderhandelingen Meubelindustrie weer uitgesteld

Trek het vlot en teken de oproep voor een beter loonbod

Door Redactie 29 september 2020

In juni werden de cao-onderhandelingen voor de Meubelindustrie uitgesteld. De werkgevers hadden qua loon namelijk niets te bieden wat in de buurt kwam van wat wij als basis konden zien voor verder onderhandelen. We spraken af om 22 september verder te praten, maar de werkgevers geven nog steeds geen ruimte voor een fatsoenlijke loonsverhoging. Teken jij de oproep aan werkgevers voor een beter loonbod?

Tijd verloren

De werkgeversdelegatie overlegt 29 september met het bestuur van CBM, de werkgeversorganisatie. Als er dan een basis blijkt te zijn voor onderhandelen moet er nog een datum worden gepland en is er weer tijd verloren.

Meer waardering en begrip

Wij hadden meer waardering voor de medewerkers verwacht en begrip voor het feit dat de kosten voor werknemers ook stijgen. Vrijwel overal is hard doorgewerkt en voor waar het minder ging en gaat heeft de overheid een steunpakket beschikbaar.

Teken de oproep voor een beter loonbod

Heb jij de oproep aan de werkgevers al getekend? Dank daarvoor! Heb je het nog niet gedaan, doe het dan alsnog en vraag ook al je collega’s om te ondertekenen. Met voldoende oproepen hopen we de werkgevers te bewegen om de loonruimte te bieden die je verdient.

Vul nu de oproep aan de werkgevers in

Als de oproep door de werkgevers niet wordt gehonoreerd zal er op een andere manier actie nodig zijn waarbij we weer een beroep op je zullen doen.