Wij gaan een extra aanvulling op jouw cao in de Meubel- en Houtbranche vragen

Doet jouw werkgever al iets extra’s? Vul de korte vragenlijst in!

Door Redactie 10 november 2022

We krijgen steeds meer signalen van bezorgde werknemers over de gevolgen van de gestegen prijzen, waaronder die van energie. Toen we de cao afsloten voor 2 jaar waren we blij met de hoogste loonsverhoging in jaren. Met de huidige inflatie is dat in een ander daglicht komen te staan.

Overleg met werkgevers over aanvulling

Wij zijn geen voorstander van het openbreken van de cao. Als we hier om vragen bij werkgevers, komen ze daar in de toekomst op terug bij ons als we een cao hebben afgesloten waar de werkgevers van af willen omdat het slecht gaat. Maar we willen wel wat doen. We gaan vragen om een aanvulling op de lopende cao.

Op 24 november staat er een overleg gepland met de werkgeversdelegatie van de cao HVI. Met deze brief aan de werkgevers (pdf) zetten we dit onderwerp op de agenda. Ook in de timmerindustrie staat binnenkort (30 november) een gesprek met de werkgevers gepland.

Jouw input is nodig!

Doet jouw werkgever iets extra's? Om het gesprek met de werkgevers goed te kunnen voeren, is het belangrijk om te weten wat er nu aan extra’s wordt gedaan in verschillende bedrijven. We willen graag van jou weten of er in jouw bedrijf nu al iets gebeurt om je koopkracht te repareren.

Vul de korte vragenlijst in

Landelijke manifestatie 26 november

Wil je meer doen? Je bent van harte welkom op de landelijke manifestatie #NLverdientBeter, zaterdagmiddag 26 november in het Olympisch Stadion in Amsterdam. De FNV zorgt voor gratis vervoer. Meld je nu aan. Ga naar fnv.nl/26november.

De kans dat we succesvol zijn is sterk afhankelijk van het aantal leden dat bereid is actie te voeren. Met jouw steun kunnen we meer bereiken. Maak daarom ook je collega lid van de FNV