Vakbondsleden akkoord met cao Woondiensten

Alleen Aedes moet nog instemmen

Door Redactie 22 augustus 2019

Bijna 90% van de FNV-leden heeft vóór het onderhandelingsresultaat voor de cao Woondiensten 2019-2021 gestemd. Ook bij het CNV en De Unie stemden de leden in met het resultaat. We wachten nu nog op een reactie van het bestuur van Aedes. Stemmen zij ook in met het akkoord dan heb jij een nieuwe cao.

Uitslag van de stemming

Het onderhandelingsresultaat voor de cao Woondiensten 2019-2021 was niet helemaal wat wij wilden. Maar wel het beste dat we konden bereiken. We hebben het daarom neutraal aan jullie voorgelegd. Alle vakbondsleden in de sector konden tot 17 augustus stemmen over het resultaat. De uitslag is glashelder. Jullie stemmen in met het onderhandelingsresultaat. Dat is de reden dat de cao-commissie nu ook positief is over de nieuwe cao. Wij hebben dat aan Aedes laten weten.

Wachten op reactie Aedes

Het wachten is nu op de reactie van het bestuur van Aedes. We hebben ze gevraagd dat voor eind augustus te doen. Pas als er ook van hun kant een akkoord is dan is er een nieuwe cao. Zodra we iets van ze horen laten we je dat weten.

Loonsverhoging bij een akkoord

Onderhandelaar Janneke Waage hoopt dat Aedes snel een positief besluit neemt. 'Medewerkers willen graag weten of ze kunnen rekenen op deze nieuwe cao. Daarbij hebben ze nu lang genoeg op een structurele loonsverhoging moeten wachten. Het zou mooi zijn als ze daarvan nu snel iets terugzien op hun loonstrookje. En we gaan ook graag aan de slag met de andere afspraken.'

Volg ons op Facebook

FNV Woondiensten heeft een eigen pagina op Facebook. Hier vind je regelmatig berichten over de cao of andere belangrijke zaken. Gebruik je Facebook? Hou onze pagina dan in de gaten!

Heb je andere vragen en/of opmerkingen? Je kunt ons bereiken via woondiensten@fnv.nl.