Er is een onderhandelingsresultaat cao Woondiensten

FNV-leden kunnen tot en met 16 augustus 2019 stemmen

Door Redactie 04 juli 2019

In maart gaf Aedes ons een eindbod. We hebben dit met bijna 1500 medewerkers besproken. Jullie vonden het niet goed genoeg. Daarna hebben we achter de schermen hard gewerkt om nog vóór de vakantieperiode tot een resultaat te komen. En dat is gelukt. Vanmorgen hebben FNV, de andere bonden en Aedes het onderhandelingsresultaat voor je nieuwe cao Woondiensten ondertekend. In overleg met de cao-commissie leggen we dit resultaat neutraal aan je voor.

Het woord is nu aan jou

'Dit is het maximale resultaat dat wij met praten kunnen bereiken, meer zit er niet in', aldus Janneke Waage, cao-onderhandelaar van de FNV. 'Voor een beter resultaat zullen er forse acties moeten komen. Medewerkers zullen dan zelf massaal in beweging moeten komen. Het woord is nu dan ook aan de leden.'

Ben je FNV-lid? Dan kun je stemmen tot en met 16 augustus 2019.

Stem nu

De belangrijkste afspraken in het resultaat zijn:

• De cao heeft een looptijd van 2 jaar (1 januari 2019 t/m 31 december 2020).
  • Er is een structurele loonsverhoging van 5,5% (3,25% per 1 april 2019 en 2,25% per 1 januari 2020).
  • De bereikbaarheidsvergoeding gaat ook 5,5% omhoog.
  • Als je structureel werk doet en een flexibel contract hebt (uitzendkrachtarbeid, detachering, payrollconstructie), dan krijg je bij gebleken geschiktheid, na 1 jaar een arbeidsovereenkomst bij de corporatie.
  • Alle medewerkers met een flexibel contract moeten hetzelfde salaris krijgen als medewerkers in dienst van de corporatie. Ook moet je functiegebonden scholing kunnen volgen.
  • Mantelzorg hoort bij het onderdeel balans tussen werk en privé. Je moet hierover afspraken kunnen maken met je leidinggevende. Dit is altijd maatwerk.

Lees alle afspraken in het onderhandelingsresultaat (pdf).

Stem nu

Vragen of opmerkingen?

Heb je vragen en/of opmerkingen over het onderhandelingsresultaat? Stuur ze dan naar woondiensten@fnv.nl. Door de vakantieperiode kan het iets langer duren voor je antwoord krijgt. Maar dat krijg je zeker vóór het sluiten van de stemprocedure.