Cao-onderhandelingen Groothandel Bloemen en Planten van start

Door Redactie 6 juni 2019

Eind juni verloopt de cao Groothandel Bloemen en Planten. Daarom gaan we weer onderhandelen over jouw nieuwe cao. We leggen je uit wat we voor jou en je collega’s willen afspreken.

Jouw mening

Wij hebben eerst met onze achterban gesproken over de cao-inzet. We hebben te horen gekregen dat je in deze sector vaker aan het hollen bent dan dat je stil staat. Dit maakt het vaak lastig om te werken aan je eigen duurzame inzetbaarheid. Werken in de productie is zwaar en vaak moet er lang achter elkaar gewerkt worden. Wij merken ook dat je bijna niks te zeggen hebt over je arbeidstijden. Je wordt verwacht door te werken tot het werk klaar is. Door de zwaarte van het werk en wisselende werktijden is moeilijk om fatsoenlijk met pensioen te kunnen gaan.

Fit de finish halen

Wij stellen voor dat je vanaf 60 jaar gebruik kunt maken van de 80-90-100-regeling. Dit betekent dat je 80% werkt, 90% loon krijgt en 100% pensioen opbouwt.

Meer loon en verlagen werkdruk

Het is de hoogste tijd voor een goede loonsverhoging en het verlagen van de werkdruk. In 2017 en 2018 is de omzet in de sector enorm is gegroeid. Jij moet daar ook van profiteren.

Benieuwd naar alle cao-voorstellen?

Bekijk de voorstellenbrief

Mocht je vragen hebben of informatie willen, neem dan contact met je FNV-bestuurder jeroen.brandenburg@fnv.nl