Medewerkersbijeenkomsten cao Royal FloraHolland

Door Redactie 27 december 2018

Kort geleden bereikten wij een onderhandelingsresultaat over de cao Royal FloraHolland. Wil jij meer weten over de inhoud van het bereikte resultaat? Kom naar de bijeenkomsten die wij op de verschillende locaties organiseren. Laat je stem horen!

Wij willen onze leden uitnodigen voor doorbetaalde medewerkers-bijeenkomsten. FNV en CNV willen samen met RFH jullie informeren over het onderhandelingsresultaat en over de nieuwe pensioenregeling die per 1 januari 2020 ingaat.

Na afloop kun je als vakbondslid schriftelijk stemmen over dit onderhandelingsresultaat.

Waarom een onderhandelingsresultaat?

Eind oktober lag er een voorstel, waarin voor de eerste keer ook de loonsverhoging benoemd werd. Dit voorstel bleek toen nog niet genoeg voor een akkoord. De afgelopen maanden hebben beide partijen daarom de tijd genomen om te kijken waar er nog mogelijkheden lagen. Dinsdag 18 december hebben we keihard gewerkt om nader tot elkaar te komen en dat heeft erin geresulteerd dat beide partijen concessies hebben gedaan. Op het gebied van loon ligt de verhoging lager dan de oorspronkelijke eis, maar hoger dan het voorstel van de werkgever. Loon is altijd een van de belangrijkste onderhandelingspunten.

Onderhandelingsresultaat neutraal voorgelegd

Als we het totaalpakket bekijken, komen we tot een resultaat dat uit te leggen is. We hebben tijdens het gezamenlijk kaderoverleg van woensdag 12 december jl. besloten om dit onderhandelingsresultaat neutraal voor te leggen.

>  Lees hier de belangrijkste punten uit het onderhandelingsresultaat.

Antwoord op je vragen

Wij gaan ervan uit dat jullie vragen hebben. Deze horen wij graag en vanzelfsprekend willen wij een toelichting geven op beide resultaten.

Kom naar de bijeenkomsten die georganiseerd worden op:

• Locatie Aalsmeer, dinsdag 8 januari om 10:30 uur, Tribune F en om 20:00 uur in de Potplantenkantine of woensdag 9 januari om 10:15 uur, Tribune F en om 21:00 uur in de Potplantenkantine.
  • Locatie Naaldwijk, dinsdag 8 januari om 9:45 uur en om 20.00 uur in Luna of donderdag 10 januari om 9:30 uur of 21:00 uur in Luna.
  • Locatie Rijnsburg, woensdag 9 januari om 10:15 uur in  Floratine of                   donderdag 10 januari om 20:00 uur in De Zwerm.
  • Locatie Eelde, maandag 14 januari om 9:00 uur in Zaal Iris.

Genoemde tijden zijn richttijden. Houd voor de definitieve tijd de borden in de gaten.

Stemformulier voor 31 januari 2019 retour

Kun je niet naar een van de bijeenkomsten komen, maar wil je wel stemmen? Vul dan het stemformulier (Word) in en stuur deze op per post of per mail.

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.