Ontwikkeling FNV Kaderportaal

Door Redactie 01 maart 2021

Het nieuwe FNV Kaderportaal wordt dé online plek waar jij als kaderlid straks terecht kunt voor relevant nieuws, informatie en toepassingen die je helpen in jouw kaderwerk. Collega’s van verschillende afdelingen van de werkorganisatie zijn betrokken om dit digitale platform voor kaderleden te realiseren in de omgeving van onze website fnv.nl.

Ontwikkelingen FNV Kaderportaal

Eind vorig jaar keken ruim 300 kaderleden en medewerkers mee in een online testomgeving. Dit testpanel gaf aan wat men belangrijk vindt en wat de verwachtingen én ervaringen zijn. Aan de hand van deze feedback is het Kaderportaal verder ontwikkeld.

Wat waren de bevindingen?

Na het doorlopen van de testomgeving gaf 77% van het testpanel aan dat men zowel de inhoud als het ontwerp beoordeelt als ‘goed’ of ‘zeer goed’. Op de vraag of het Kaderportaal voldeed aan de verwachtingen antwoordde 75% positief, 14% gaf zelfs aan dat de testomgeving boven verwachting was.

Wensenlijst testpanel

De wensenlijst van de toekomstige gebruikers:

• een kennisbank als onderdeel van het Kaderportaakl (84%)
  • (maatwerk)nieuws (60%)
  • een goede zoekfunctie (74%)
  • een wegwijzer binnen de organisatie (sociale kaart) (70%)

Kennisbank als onderdeel van het Kaderportaal

Relevante informatie en documenten vinden is dus belangrijk voor kaderleden. De kennisbank is daarom ook één van de belangrijkste pijlers van het Kaderportaal.

Op de kennisbank is straks algemene informatie te vinden zoals

• het kaderstatuut
  • het huishoudelijk reglement of het handboek kaderwerk
  • doelgroep-specifieke informatie, zoals de consulentengids of de belastingwijzer. In de werkorganisatie wordt volop content gecreëerd die interessant is voor kaderleden.

Wanneer gaat het Kaderportaal live?

Het is de bedoeling dat jij als kaderlid er vóór de zomer gebruik van kunt maken! De komende maanden worden gebruikt om het Kaderportaal verder vorm te geven én in te richten. In april doen we weer een tussentijdse check bij de kaderleden uit het testpanel of we op de goede weg zitten. Zij kunnen dan in de live-omgeving kijken of zij alle informatie goed kunnen vinden en of ze nog informatie missen. In april/mei worden de laatste aanpassingen gedaan, zodat we hopelijk eind mei live kunnen.

Vragen of je mening geven?

Wil je ook deelnemen aan het testpanel? Dat kan! Stuur jouw contactgegevens naar kaderportaal@fnv.nl. Je kunt ook een mailtje sturen als je een vraag hebt over het Kaderportaal.