FNV Zorg & Welzijn zoekt nieuwe afgevaardigden in het ledenparlement FNV

Door Redactie 14 december 2018

In het ledenparlement en de sectorraden bepalen leden het beleid van de FNV. Voor jouw sector, maar ook voor zaken waar de FNV in Den Haag of Brussel voor op pad moet. In die vakbondsdemocratie kun jij een belangrijke rol spelen door op te komen voor de belangen van collega’s en leden in onze sector. Voor Zorg & Welzijn zoeken we kandidaten voor de fractie in het ledenparlement. Iets voor jou?

Begin 2019 houdt FNV Zorg & Welzijn 2 verkiezingen waarvoor jij je kunt aanmelden als kandidaat. Eerst kiezen we nieuwe vertegenwoordigers voor het FNV-ledenparlement. En later voor onze sectorraad. Beide rollen zijn belangrijk om de stem van leden te laten horen. Hier vind je meer informatie over de verkiezingen voor het FNV-ledenparlement.

Verkiezingen voor het ledenparlement FNV

In het ledenparlement FNV vertegenwoordig je de leden uit de sector Zorg & Welzijn. Samen met 104 andere vertegenwoordigers uit alle andere sectoren van de bond bepaal je in het ledenparlement het beleid van de FNV. De fractie van Zorg & Welzijn heeft 13 zetels in het ledenparlement. 3 van die zetels zijn nu onbezet. Hiervoor zoeken we nieuwe kandidaten. Daarnaast zoeken we 6 mensen die zich als plaatsvervangend lid willen kandideren.

Wat is je rol in het ledenparlement?

Je controleert het Algemeen Bestuur van de FNV en neemt besluiten over de voorstellen die het bestuur voorlegt. Je hebt zo direct invloed op het beleid van de bond. Samen met anderen bepaal je de lange termijnkoers van de FNV.

Meer informatie over deze functie

Wil je meer informatie? Stuur dan een mail met vermelding van je telefoonnummer naar CVHzorgenwelzijn@fnv.nl . Na ontvangst benaderen we je voor een (bel) afspraak.

Meld je aan als kandidaat

Wil jij Zorg & Welzijn vertegenwoordigen in het FNV-ledenparlement? Bekijk dan het profiel 'Lid ledenparlement' (pdf) en stel je kandidaat. Aanmelden kan tot en met 18 januari 2019.

Ik meld me aan

Wat gebeurt er na mijn aanmelding?

Na je aanmelding krijg je een gesprek met de toetsingscommissie. Na afloop van de gesprekken met leden die zich hebben aangemeld, maken we begin februari op de site van FNV Zorg & Welzijn bekend wie de kandidaten zijn en wat hen beweegt.

Verkiezingen zijn op 13 februari

De verkiezingen voor de zetels in het ledenparlement houden we op 13 februari tijdens de algemene ledenvergadering van FNV Zorg & Welzijn.

Geen kandidaat maar wel stemmen?

Wil je zelf geen kandidaat zijn maar wel je stem uitbrengen voor jouw vertegenwoordiger in het ledenparlement? Kom dan 13 februari naar de algemene ledenvergadering van FNV Zorg & Welzijn. Meld je hiervoor aan vóór 5 februari 2019.

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.