Kom naar het FNV symposium over werk en kanker op 24 april

In het kader van Worker's Memorial Day

Door Redactie 18 maart 2024

Jaarlijks komen in Nederland meer dan 4.000 werkenden om als gevolg van een arbeidsongeval of beroepsziekte. Dat zijn er veel te veel. Veilig en gezond werk is een recht voor iedere werknemer. Op woensdag 24 april organiseert de FNV samen met de Stichting Arbeidsongevallen een symposium in het kader van Workers’ Memorial Day met als thema ‘Werk en kanker’.

Workers Memorial Day 2024

Symposium

Workers’ Memorial Day is de internationale dag waarop we werknemers herdenken die zijn overleden door een bedrijfsongeval of een beroepsziekte. Het valt elk jaar op 28 april. Dit jaar organiseren we een paar dagen voorafgaand aan de herdenking een symposium over werk en kanker.

• Datum: woensdag 24 april
  • Tijd: van 14.00 tot 15.30 uur
  • Locatie: De Burcht, Henri Polaklaan 9 in Amsterdam
  • Programma: zie onder de aanmeldbutton

Meld je aan

Programma symposium

1. 14.00 uur: opening door dagvoorzitter Henri Janssen
  2. 14.05 uur: Kitty Jong, vicevoorzitter FNV: visie van de FNV op diverse thema’s rondom veilig en gezond werken
  3. 14.15 uur: videoboodschap van Karien van Gennip, demissionair minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) met aansluitend vragenronde met Hanneke van den Bout, directeur Gezond en Veilig Werken bij SZW: voortgang Zero Death at Work
  4. 14.25 uur: Paul Baart, directeur Centrum Werk Gezondheid (CWG): werk en kanker
  5. 14.35 uur: Klaas Zwart, Stichting Arbeidsongevallen: stand van zaken onderzoeksprogramma Stichting Arbeidsongevallen
  6. 14.45 uur: pauze
  7. 15.00 uur: Henri Janssen interviewt FNV-leden werkend bij de Nederlandse Spoorwegen
  8. 15.15 uur: Kim Bruggeman, directeur Arbeidsverhoudingen en Arbeidsvoorwaarden Nederlandse Spoorwegen: de aanpak van chroom-6 bij de Nederlandse Spoorwegen
  9. 15.25 uur: slotwoord van Wim van Veelen, FNV Beleidsadviseur veilig en gezond werken
  10. 15.35 uur: borrel

Doe mee aan onze enquête

De FNV wil graag onderzoeken of jij veilig kunt werken met kankerverwekkende stoffen. Werk jij met kankerverwekkende stoffen of processen? Vul dan onze enquête in, dank je wel alvast! De enquête is volledig anoniem en het invullen neemt slechts 5 minuten van je tijd in beslag.

Meer informatie

Wil je meer weten over Worker's Memorial Day? Lees dan verder over deze jaarlijkse herdenkingsdag.