Druk loopt op: FNV start petitie voor goede cao Royal FloraHolland

portret Brenda Heidinga
Door Brenda Heidinga 10 september 2018

FNV en CNV Vakmensen zijn een petitie gestart onder werknemers van Royal FloraHolland voor een goede cao. De cao voor het bedrijf is op 1 juli 2018 verlopen. De komende weken worden handtekeningen opgehaald, zowel digitaal als aan de poort. Werknemers bieden die op een later moment aan de directie aan.

Vakbonden FNV Agrarisch Groen en CNV Vakmensen onderhandelen al sinds eind april met Royal FloraHolland over een nieuwe cao, vooralsnog zonder resultaat. Jeroen Brandenburg, eerste onderhandelaar FNV Agrarisch Groen: ‘We vragen geen gekke dingen, maar blijkbaar is voor FloraHolland elke aanpassing teveel. Sterker nog, het bedrijf stelt alleen maar verslechteringen voor. Werknemers laten nu hardop weten wat ze willen.’

Kitty Huntjens van CNV Vakmensen: ‘Medewerkers hebben twee wensen: profiteren van de economische vooruitgang en dus een fatsoenlijke loonsverhoging. En gezond de AOW-leeftijd halen, dus een passende seniorenregeling.’

Naast het belang van een loonsverhoging en fatsoenlijke seniorenregeling hechten medewerkers en FNV en CNV aan een verlaging van de werkdruk en dezelfde beloning voor hetzelfde werk voor iedereen. De verlaging van de werkdruk is van groot belang bij een evenwichtige werk-privé-balans.

Bij Royal FloraHolland werken ongeveer 3.000 mensen

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.