Je gaat solliciteren, spannend!

Een (sollicitatie)gesprek is vaak het begin van een nieuwe baan, maar dan moet je natuurlijk wel eerst solliciteren. En nog belangrijker: uitgenodigd worden! Hoe vind je een baan die bij jou past? Hoe leg je het eerste contact en op welke manier zorg je dat je op een positieve manier opvalt? Allemaal vragen waar de FNV je graag mee op weg helpt. #SamenDoor

Sluit je aan bij de FNV >

Zo helpen we je tijdens het sollicitatieproces

Solliciteren is iets wat je niet vaak doet en wat altijd spannend blijft. Daarom hebben we alvast wat praktische info voor je klaargezet. Een goed begin, is het halve werk.

Gratis mini e-learning: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Onze experts hebben veel kennis en ervaring op het gebied van solliciteren en het voorbereiden van een sollicitatiegesprek. Om je een idee te geven hebben we speciaal voor jou een gratis mini e-learning ontwikkeld. Een korte uitlegvideo waarmee je in een paar minuten kennis opdoet over het voorbereiden op jouw sollicitatiegesprek. Doe er je voordeel mee! Let op: kijk je hem op je mobiel? Bekijk hem dan hier op volledig scherm (let er wel op dat je de rotatievergrendeling op je telefoon uitzet).

Tijdelijke actie: gratis online trainingen

Wil je sterker in je loopbaan staan? Meld je aan en volg gratis online trainingen aan die jou verder helpen. Het kost je niks, maar levert veel op. In samenwerking met Skillstown bieden we 3 maanden lang onbeperkte toegang tot diverse trainingen. Meld je aan want op=op!

Gratis voucher aanvragen

Ervaringen van onze leden

Tienduizenden mensen zitten door corona in hetzelfde schuitje. Bij UWV komen ruim twee keer zoveel ontslagaanvragen binnen als voor de crisis. Steeds meer mensen oriënteren zich (noodgedwongen) op ander werk of een andere loopbaan. Gelukkig ook vaak met succes! Floor, Ton, Sabrina, Rasha en Rob hebben ieder hun eigen verhaal en delen deze graag met jou. Lees hun persoonlijke verhalen.

Hulp nodig bij een andere fase van jouw loopbaan?

Misschien ben je nét je baan verloren en komen er allerlei (financiële) zaken op je af waar je hulp bij nodig hebt. Of zit je in de oriëntatiefase en wil je antwoord krijgen op vragen als 'Wie ben ik?', 'Wat kan ik?' en 'Waar word ik echt gelukkig van?'. Ook dan zijn we er voor je. Zelfs als je al een nieuwe baan hebt, maar je nog over jouw arbeidsvoorwaarden wilt leren onderhandelen. Met onze handige producten en diensten helpen wij je in elke fase van jouw loopbaan. Bekijk hier het complete overzicht en doe er je voordeel mee!

Als FNV-lid heb je gratis toegang tot een compleet scholingsaanbod, bijvoorbeeld:

Sluit je aan bij de FNV >

Je denkt vast: dat zal wel wat kosten! Dat valt gelukkig enorm mee. De eerste vier maanden betaal je maar €6,25 per maand. Afhankelijk van je inkomen betaal je daarna maximaal €17,50 per maand. Ontvang je een (bijstands)uitkering? Dan hanteren wij een gereduceerd tarief. Lees hier meer over de gereduceerde tarieven van het FNV lidmaatschap en wanneer je hiervoor in aanmerking komt.

Sluit je aan en ontdek alle voordelen

• Praktische checklists, brochures en video’s
  • (Online) workshops en trainingen
  • Loopbaanspreekuren