Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig.
Daarnaast maken we gebruik van tracking cookies om de website persoonlijker te maken en op jouw voorkeuren af te stemmen. Geef hieronder jouw toestemming. Je instellingen kun je altijd weer wijzigen op de pagina over Cookies.

Lees meer over onze cookies
Ik wil informatie op maat (tracking cookies)

Tracking cookies voor informatie op maat: met deze cookies kunnen we de informatie nog beter op je afstemmen. Als je ervoor kiest deze cookies niet te accepteren, dan is het nog steeds mogelijk gebruik te maken van onze websites maar kan het wel voorkomen dat bijvoorbeeld opnieuw gevraagd wordt een vragenlijst in te vullen als je dat al hebt gedaan.

Plan van aanpak re-integratie

Ben je langere tijd ziek, dan kijk je met je werkgever wat je kunt doen om weer aan het werk te gaan. Re-integreren noemen wij dat. Dit loopt volgens een vast tijdsplan. In week 8 stel je samen met je werkgever een plan van aanpak op. Daarin staat wat jullie gaan doen voor je re-integratie. Het plan moet gebaseerd zijn op de probleemanalyse van de arbodienst.

Wat staat er in het Plan van aanpak?

In het plan van aanpak maak je afspraken over:

  • Aanpassingen in je werk.
  • Trainingen en therapieĆ«n.
  • Activiteiten om je te begeleiden naar ander werk.

Evaluatie afspraken

Om de 6 weken worden de afspraken in het Plan van aanpak geƫvalueerd. Als het nodig is, stellen jullie de afspraken bij en maken nieuwe afspraken.

Zorg dat je het eens bent met de afspraken

  • Zowel jij als je werkgever moeten het Plan van aanpak ondertekenen. De werkgever en de bedrijfs- of arboarts krijgen een kopie van het Plan van aanpak.
  • Zorg dat je het eens bent met het Plan van aanpak, anders hebben de afspraken geen effect. Als je bijvoorbeeld niet wilt dat je leidinggevende jouw casemanager wordt, kan dat niet tegen je zin worden doorgezet. 

Casemanager bewaakt het proces

  • Je krijgt in je bedrijf een casemanager toegewezen. De casemanager let erop dat de afspraken in het Plan van aanpak worden uitgevoerd. Hij is ook de contactpersoon tussen jou, je werkgever en de arbodienst. 
  • Je leidinggevende of de bedrijfsarts kunnen ook casemanager worden. Als je een arbeidsconflict hebt, is het niet handig als je leidinggevende de casemanager is. Je kunt dit ook weigeren. 
  • Weiger je zonder goede reden een casemanager? Dan kan dat worden uitgelegd, als niet meewerken aan je re-integratie.

Kom je er niet uit met je werkgever?

Neem contact met ons op bij vragen of problemen over je werk. Wij helpen je graag!

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

  • Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict
  • Persoonlijk advies over werk en loopbaan
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte
  • Korting met je ledenpas