Verkiezingsorganisatie

Om te zorgen dat de verkiezingen van de voorzitter, het bestuur en het ledenparlement goed en volgens de regels verlopen, zijn er twee commissies in het leven geroepen. Bekijk hier wat deze commissies doen, wie er deel van uitmaken en hoe je met hen in contact kunt komen.

Verkiezingscommissie

De verkiezingscommissie is als onafhankelijke commissie belast met de organisatie van de verkiezingen van het Ledenparlement. Daarnaast buigt deze commissie zich ook over de verkiezingen van de Voorzitter en van het bestuur van de FNV. De verkiezingscommissie stuurt daarbij het FNV Verkiezingsbureau aan, dat uitvoering geeft aan de logistieke organisatie van de verkiezingen.

Verkiezingsprocedurecommissie

Wanneer er klachten worden ingediend over het de naleving van de reglementen en spelregels van de verkiezingen, dan worden deze behandeld door de verkiezingsprocedurecommissie. Zij beoordelen of er correct is gehandeld en zijn bevoegd om maatregelen te treffen.