Verkiezingen ledenparlement

Ruim 100 leden uit alle sectoren die het FNV-beleid bepalen

Het ledenparlement is de Algemene Ledenvergadering van de FNV. Een afvaardiging van ruim 100 leden uit alle sectoren waarin de FNV actief is en die het beleid van de FNV voor een periode van 4 jaar bepaalt.

Naast herkenbare sectoren zoals Zorg & Welzijn, Horeca en Onderwijs zijn ook specifieke doelgroepen als Jongeren, Uitkeringsgerechtigden en Vrouwen in het ledenparlement vertegenwoordigd. Het huidige ledenparlement blijft aan tot 2021. Op dat moment worden de taken overgedragen aan een nieuw te verkiezen ledenparlement*) dat zal aanblijven tot 2025.

*) De informatie over de verkiezingen voor het ledenparlement die je op deze en achterliggende pagina’s kunt lezen, geldt alleen voor de direct bij de FNV aangesloten sectoren, zoals Bouwen & Wonen, Overheid en Metaal. De aangesloten bonden, zoals de AOb en FNV Horeca, bepalen ieder hun eigen traject om tot afvaardiging naar het ledenparlement te komen (een planning op hoofdlijnen is hier te vinden, pdf document). Neem contact op met je eigen bond als je hier meer over wilt weten.

Het ledenparlement, wat is dat?

Het klinkt misschien abstract, een groep van zo’n 100 vertegenwoordigers uit diverse sectoren. Wat doen ze dan en waar zijn ze voor verantwoordelijk?

Kandidaatstelling

Benieuwd of een functie in het ledenparlement iets voor jou is en wat er van je wordt verwacht? Je vindt hier alle informatie!

Planning, procedure & documenten

Bekijk hier welke stappen je doorloopt als je je aanmeldt als aspirant-kandidaat voor het ledenparlement. Ook vind je hier alle relevante documenten, zoals het draaiboek, het verkiezingsreglement en de profielschets.