Verkiezing bestuur FNV

Het ledenparlement heeft op 12 juni 2021 het nieuwe bestuur gekozen dat leiding geeft aan de dagelijkse werkzaamheden van de FNV.

In juni 2021 eindigt de zittingstermijn van het huidige bestuur van de FNV. Eind 2020 startte daarom het verkiezingsproces voor een nieuw bestuur. De vereniging kon kandidaten voordragen, leden met een voordracht konden zich kandidaat stellen en er volgde een toetsingsperiode en campagneperiode. Als sluitstuk van het verkiezingsproces vond op 12 juni de verkiezing van het bestuur plaats.

Het nieuwe bestuur 2021-2025

Er zijn 17 zetels in het bestuur. De voorzitter, Tuur Elzinga, is op 10 maart door alle leden gekozen. Het ledenparlement heeft de overige leden van het bestuur op 12 juni 2021 gekozen en benoemd. Na de verkiezing is er nog een aantal vacatures in het bestuur overgebleven. Informatie over de verkiezingsprocedure volgt binnenkort.

Dit is het nieuwe bestuur van de FNV!

Taken en samenstelling bestuur

Het bestuur van de FNV geeft leiding aan het ontwikkelen en uitvoeren van het strategisch vakbondsbeleid dat door het ledenparlement is bepaald en vastgesteld. Het bestuur is divers samengesteld, representatief en herkenbaar voor alle leden.

Lees hier meer over de taken en samenstelling van het FNV bestuur