Tussentijdse verkiezingen sectorraad Zelfstandigen

In de sector Zelfstandigen vindt een tussentijdse verkiezing van de sectorraad plaats. De sectorraad is verantwoordelijk voor het vormgeven van het beleid in de sector.

De leden binnen deze sector kiezen door te stemmen zelf welke 19 leden zitting nemen in de sectorraad. Binnen de sectorraad wordt een aantal leden benoemd tot uitvoerende agendacommissie, zij hebben een aantal aanvullende taken. Zo zijn zij bijvoorbeeld het aanspreekpunt van de sector.

Op dit moment zijn er 8 vacatures in de sectorraad die moeten worden opgevuld.

Maak kennis met de kandidaten

Vanaf 4 februari 2021 kunnen leden van FNV Zelfstandigen stemmen op de kandidaten voor hun eigen sectorraad. Zo bepaal jij als lid zelf wie jouw belangen vertegenwoordigt. Benieuwd wie de kandidaten zijn? Bekijk hier het overzicht

Toetsing

Ieder lid van de FNV kon zich melden als aspirant-kandidaat voor de sectorraad. Een verantwoordelijke positie, want je vertegenwoordigt alle leden in jouw sector. Daar zoeken we niet de eerste de beste voor en daarom heeft iedere sector een eigen toetsingscommissie samengesteld. Deze commissie, bestaande uit kaderleden uit de sector en werknemers van de FNV, voerde gesprekken met de aspirant-kandidaten. De kandidaten die de commissie geschikt acht voor de functie, kregen een positieve toetsing. In het kandidatenoverzicht, staat het op de foto als iemand positief getoetst is. Indien er op de foto niks staat, dan is een kandidaat niet positief getoetst.

Stemmen doe je zo

Op 4 februari 2021 ontvang je een mail met daarin jouw persoonlijke inlognummer en stemcode. Is jouw mailadres niet bij ons bekend? Geen zorg, je ontvangt de inloggegevens ook per post. In zowel de mail als brief tref je de verdere instructies aan om jouw stem uit te kunnen brengen. Naast de sectorraad kun je tegelijkertijd ook een stem uitbrengen op de nieuwe voorzitter van de FNV en de vertegenwoordiger namens de sector Zelfstandigen in het Ledenparlement.

Relevante documenten

Bekijk hieronder alle relevante documenten die betrekking hebben op de verkiezing van de sectorraad Zelfstandigen:
Draaiboek sectorale verkiezingen
Functieprofiel sectorraadslid Zelfstandigen
Gedragscode FNV verkiezingen
Sectorreglement FNV Zelfstandigen
Reglement directe sectorale afdelingen (rdsa)