Sectorale verkiezingen

De FNV is georganiseerd in 14 krachtige sectoren die zorgen voor een sterke basis van de vakbeweging. Binnen elke sector hebben de leden inspraak. In februari 2021 zijn er in de sector Jong, in de sector Industrie & Agrarisch en de sector Zelfstandigen (tussentijdse) verkiezingen gehouden, waarbij de leden gekozen hebben wie hen de komende tijd vertegenwoordigt.

Op deze pagina lees je meer over hoe de vertegenwoordiging in beide sectoren geregeld is, hoe het verkiezingsproces verloopt en wie de kandidaten waren.

Verkiezing sectorraad en sectorbestuur Jong

De sector Jong komt op voor de belangen van jongeren onder de 23 jaar, studenten of scholieren die voltijd dagonderwijs volgen en jongeren die nog weinig (minder dan 20 uur per week) werken of nog niet lang actief zijn op de arbeidsmarkt. Het is belangrijk dat jij als lid een stem hebt in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven. In 2021 zijn er verkiezingen in jouw sector gehouden.

Tussentijdse verkiezing sectorraad Industrie & Agrarisch

De sector Industrie & Agrarisch komt op voor de belangen van werknemers in de procesindustrie (chemische industrie, textielverzorging, etc.), voedingsindustrie (vlees, zoetwaren, zuivel) en op de werkterreinen agrarisch en groen (glastuinbouw, hoveniers etc.). Het is belangrijk dat jij als lid een stem hebt in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven. In 2021 is er een  tussentijdse verkiezing in jouw sector gehouden.

Tussentijdse verkiezing sectorraad Zelfstandigen

De sector Zelfstandigen komt op voor de belangen van leden die werken als zelfstandig ondernemer. Het is belangrijk dat jij als lid een stem hebt in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven. In 2021 is er een tussentijdse verkiezing in jouw sector.