Verkiezingen 2021

Jouw stemt telt

In een vereniging hebben alle leden inspraak. Zo ook bij de FNV. Elke vier jaar bepalen de leden de koers en richting van de FNV én wie daar leiding aan gaan geven. Ben jij lid van de FNV, dan kies je zelf wie jou en je sector of doelgroep vertegenwoordigt in het ledenparlement. Ook de voorzitter van de FNV wordt op dezelfde democratische wijze verkozen door de leden. Jouw stem is dus belangrijk.

Omdat de zittingstermijn van het huidige ledenparlement en het bestuur in 2021 afloopt, organiseren we nieuwe verkiezingen in het voorjaar van 2021. Samen met de andere FNV-leden bepaal jij wie er van 2021 t/m 2025 aan het roer staan van de grootste vakbeweging van Nederland. Een belangrijke keuze, want het gaat uiteindelijk ook om jouw cao, pensioen en al die andere zaken op het gebied van werk & inkomen waar de FNV samen met jou voor knokt!

Verkiezingen ledenparlement

FNV-leden kiezen zelf wie namens hun sector de komende vier jaar hun belangen behartigen in het ledenparlement.

Verkiezingen voorzitter FNV

Samen met bijna één miljoen andere FNV-leden bepaal jij straks wie de voorzitter van de FNV wordt voor de komende vier jaar!

Verkiezingen bestuur

Het ledenparlement kiest in juni 2021 een nieuw bestuur dat leiding geeft aan de dagelijkse werkzaamheden van de FNV.

Sectorale verkiezingen

In enkele sectoren vinden in 2021 ook (tussentijdse) sectorale verkiezingen plaats van de sectorraad en/of het sectorbestuur.

Verkiezingsorganisatie

Om te zorgen dat de verkiezingen van de voorzitter, het bestuur en het ledenparlement goed en volgens de regels verlopen, zijn er twee commissies in het leven geroepen. Bekijk hier wat deze commissies doen, wie er deel van uitmaken en hoe je met hen in contact kunt komen.