Beslis mee met de FNV

Leden hebben invloed en inspraak

De FNV is een vereniging. Dat betekent dat jij als lid direct invloed hebt op de koers en het beleid. Of het nu gaat om het kiezen van een nieuwe voorzitter, het deelnemen aan een referendum over onze pensioenen of inspraak op je eigen cao. Wij willen graag jouw mening. Bekijk hoe je kunt meedenken, meepraten en meebeslissen.

Online Ledenpanel

Jouw mening en idee├źn zijn belangrijk voor ons. Daarom leggen wij regelmatig vragen voor aan het online Ledenpanel FNV. Via dit panel kun je meedoen aan onderzoeken en discussies van de grootste werknemersorganisatie van Nederland.

Verkiezingen

De eerstvolgende FNV-verkiezingen van het bestuur en ledenparlement zijn in 2021. Daarvoor vinden in 2019 de sectorale verkiezingen plaats, bijvoorbeeld voor sectorraad of sectorbestuur.

Actief voor de FNV

Onze kaderleden, onze vrijwilligers, zijn de ogen en oren op de werkvloer, de ambassadeurs die ons zichtbaar en sterk maken. Kortom: de ruggengraat van de vakbond. Kom jij ons team van kaderleden versterken?

Ledenraadpleging

De FNV onderhandelt met werkgevers en politiek over zaken op het gebied van werk en inkomen. Jouw stem telt daarbij. Waarover vragen we je mening? En hoe doe je mee?

Bijeenkomsten

Wij staan dicht bij onze leden. Daarom organiseren wij vaak bijeenkomsten over allerlei onderwerpen door het hele land. Daar krijg je informatie, maar horen we ook graag jouw mening over verschillende onderwerpen. Is een bijeenkomst relevant voor jou, dan nodigen we je uit. Of bekijk de Activiteitenkalender van jouw regio.

Netwerken

Je kunt je binnen de FNV organiseren in een netwerk. Samen met anderen maak je zo activiteiten, problemen en thema’s zichtbaar die jou aan het hart gaan.