Beslis mee met de FNV

Leden hebben invloed en inspraak

De FNV is een vereniging. Dat betekent dat jij als lid direct invloed hebt op de koers en het beleid. Of het nu gaat om het kiezen van een nieuwe voorzitter, het deelnemen aan een referendum over onze pensioenen of inspraak op je eigen cao. Wij willen graag jouw mening. Bekijk hoe je kunt meedenken, meepraten en meebeslissen.

Verkiezingen

Omdat de zittingstermijn van het huidige ledenparlement en bestuur in 2021 afloopt, organiseren we nieuwe verkiezingen in het voorjaar van 2021. Samen met de andere FNV-leden bepaal jij wie er van 2021 t/m 2025 aan het roer staan van de grootste vakbeweging van Nederland. Een belangrijke keuze, want het gaat uiteindelijk ook om jouw cao, pensioen en al die andere zaken op het gebied van werk & inkomen waar de FNV samen met jou voor knokt! Lees meer op fnv.nl/verkiezingen.

Actief voor de FNV

Onze kaderleden, onze vrijwilligers, zijn de ogen en oren op de werkvloer, de ambassadeurs die ons zichtbaar en sterk maken. Kortom: de ruggengraat van de vakbond. Kom jij ons team van kaderleden versterken?

Ledenraadpleging

De FNV onderhandelt met werkgevers en politiek over zaken op het gebied van werk en inkomen. Jouw stem telt daarbij. Waarover vragen we je mening? En hoe doe je mee?

Bijeenkomsten

Wij staan dicht bij onze leden. Daarom organiseren wij vaak bijeenkomsten over allerlei onderwerpen door het hele land. Daar krijg je informatie, maar horen we ook graag jouw mening over verschillende onderwerpen. Is een bijeenkomst relevant voor jou, dan nodigen we je uit. Of bekijk de Activiteitenkalender van jouw regio.

Netwerken

Je kunt je binnen de FNV organiseren in een netwerk. Samen met anderen maak je zo activiteiten, problemen en thema’s zichtbaar die jou aan het hart gaan.