Hormonen en werk, hoe gaat dat goed samen?

Kom naar één van de gratis webinars

Door Redactie 4 april 2024

Opvliegers, stemmingswisselingen en andere klachten die ontstaan door je hormonen kunnen veel invloed hebben op je leven. Soms is het moeilijk om alle ballen hoog te houden, ook op je werk. Hoe doe je dat dan?

Gezond en met plezier werken

Leer meer over hormonale klachten en hoe je ermee kunt omgaan. Zodat je gezond en met plezier kunt werken. Stichting Arbeidsmarkt Gehandicapentenzorg (StAG) duikt in de wereld van hormonen. Kom ook naar (één van) de webinars.

Gratis webinars

De webinars zijn niet alleen voor vrouwelijke werknemers. Ook voor de mannelijke collega´s, leidinggevenden, bestuursleden en het thuisfront. We hebben allemaal wel iemand in onze omgeving die kampt met hormonale klachten. Daarom is iedereen van harte welkom bij de gratis webinars. Schrijf jezelf, je collega of partner gerust in.

23 april – Hormonen: zijn mannen en vrouwen zo verschillend?
Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus. Waarom eigenlijk? En wat betekenen deze verschillen bij diagnoses stellen, behandelingen en medicatie bij bijvoorbeeld hart- en vaatziekten en botontkalking?

30 mei – Hormonale achtbaan tijdens de menstruatiecyclus en overgang
De hormonale achtbaan begint bij de eerste menstruatie en stopt niet bij de eerste opvlieger. Gelukkig kan je hier op voorbereid zijn. Leer alles over de vier fases van de menstruatiecyclus, het verloop van de overgang en de gevolgen van de hormonale veranderingen voor jouw lichaam.

24 juni – Hormonale klachten
Wie denkt dat opvliegers alleen tijdens de overgang optreden, heeft het mis. Opvliegers kunnen, net als stemmingswisselingen, slecht slapen, buikkrampen, migraine en nog vele andere klachten, vaker in het leven voorkomen. Hoor hoe je deze klachten kunt herkennen en wat je er aan kan doen.

29 augustus – Hormonen en leefstijl
Hormonen en leefstijl gaan hand in hand. Veel hormonale klachten kunnen verminderd worden door kleine aanpassingen in de leefstijl. Ontdek welke leefstijlveranderingen invloed hebben op jouw hormonen en hoe je deze kunt implementeren in jouw dagelijks leven.

1 oktober – Hormonen en depressie
Depressieve of neerslachtige gevoelens door hormonale veranderingen worden niet snel herkend. Dat is jammer, want het komt vaak voor. Deze sombere gevoelens door een hormonale disbalans vragen om een heel andere aanpak. Ontdek hoe je het herkent en wat je hieraan kunt doen.

21 oktober – Hormonen en stress
Iedereen ervaart stress. Een drukke werkdag, een kind dat onverwachts ziek is of een vakantie die gepland moet worden. Helaas heeft stress grote invloed op hormonale klachten. Simpel gezegd: meer stress, meer klachten. Kom met wat simpele oefeningen weer terug in balans.

28 november – Hormonale klachten en relatie
Hormonale klachten maken het soms moeilijk alle ballen in de lucht te houden. Dit kan een grote invloed hebben op de relaties om je heen. Thuis of op je werk kunnen spanningen ontstaan. Hoe herken je deze spanningen en hoe maak je ze thuis en op het werk bespreekbaar?

Meld je aan voor de webinars

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.