Stem over onderhandelingsresultaat cao Gehandicaptenzorg

Stemmen kan tot 22 juli

Door Redactie 13 juli 2023

Goed nieuws! Dinsdag 27 juni 2023 is een onderhandelingsresultaat bereikt voor de cao Gehandicaptenzorg (GHZ) voor jou en je ruim 200.000 collega’s. FNV Zorg en Welzijn heeft dit resultaat samen met de andere bonden en de werkgevers gesloten. Je kunt tot en met 22 juli 2023 stemmen over dit onderhandelingsresultaat.

Akkoord

Acties leiden tot succes

In het voorjaar waren de onderhandelingen nog vastgelopen. We hebben vervolgens op 25 mei acties gevoerd in Utrecht. Met succes, want de werkgevers zijn in beweging gekomen met dit als onderhandelingsresultaat.

Breng hier je stem uit

Onderhandelingsresultaat wordt positief voorgelegd

De brancheadviesraad bestaat uit FNV-leden die zelf werken in de Gehandicaptenzorg. Deze raad ondersteunt, adviseert en bepaalt de richting van het vakbondswerk in de Gehandicaptenzorg, uiteraard voor zover dat past binnen het beleid van de FNV.

De leden van de brancheadviesraad constateren dat we op belangrijke punten goede én noodzakelijke afspraken hebben kunnen maken. Met dit cao-resultaat zetten wij een stap in de richting van het verzachten van de inflatiepijn voor onze medewerkers in de GHZ. Zij adviseren daarom positief over dit onderhandelingsresultaat.

Meer over de afspraken

We hebben niet alles binnengehaald en we zijn nog niet klaar, maar samen met en voor onze leden blijven wij strijden voor onder andere versterking van de inkomenspositie en vermindering werkdruk in de Gehandicaptenzorg! Hieronder vind je het onderhandelingsresultaat en tevens de meestgestelde vragen.

Stem voor jouw cao

Nu ben jij dus samen met alle andere FNV-leden aan zet. We leggen het onderhandelingsresultaat aan je voor, zodat je - als FNV-lid – kan stemmen over het resultaat, want jij hebt invloed, jouw stem telt. Je kunt alvast bekijken hoe jouw salaris eruit komt te zien in onze salaristoolStemmen over het resultaat kan tot en met 22 juli 2023.

Stemmen

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.