Ben jij straks onze vertegenwoordiger in het Ledenparlement?

Verkiezingen sector Zorg & Welzijn

Door Redactie 30 december 2021

Op 7 maart 2022 kunnen alle leden in de sector Zorg & Welzijn hun stem uitbrengen op de kandidaat voor het Ledenparlement van hun keuze. Als lid heb je door te stemmen dus invloed op de aansturing en koers van de FNV. Wil jij straks namens de sector Zorg & Welzijn plaats nemen in het Ledenparlement? Stel je dan kandidaat voor de zittingsperiode 2022-2025. Doe dat voor 10 februari 2022, want dat sluit de aanmeldperiode.

Ben jij straks onze vertegenwoordiger in het Ledenparlement voor Zorg & Welzijn?

Verkiezing Ledenparlement

Het Ledenparlement heeft de belangrijke taak om de langetermijnkoers van de FNV te bepalen en te beslissen over voorstellen van het Bestuur. Ook controleert het Ledenparlement het Bestuur. Een belangrijk orgaan, waar we dus ook niet de eerste de beste voor zoeken. Bekijk hier hoe het Ledenparlement is samengesteld

Ben jij onze kandidaat voor het Ledenparlement?

We zoeken enthousiaste, gedreven en verbindende kandidaten. Met het vertrouwen van je achterban, ga je aan de slag met belangrijke en actuele thema’s.

Ja, ik meld me aan

Goed om te weten

FNV Zorg & Welzijn is opgedeeld in de branches Care, Cure en Welzijn. Er zijn vacatures in Care en Welzijn. Werk je binnen een van deze twee branches, dan nodigen we je extra uit om je aan te melden als kandidaat. Met jouw ervaring wordt onze delegatie sterker en diverser. Maar het is geen keiharde voorwaarde. Ieder lid van FNV Zorg & Welzijn mag zich kandidaat stellen.Als lid van het Ledenparlement werk je samen met de andere leden van het Ledenparlement aan een sterke FNV. Kennis van de FNV en bestuurlijk inzicht? Graag, maar het is geen vereiste. Het is vooral belangrijk dat je ervoor wilt gaan. Jouw kennis en ervaring als werknemer helpen de FNV, en daarmee heel Nederland verder! Verder lezen? Lees het artikel in ons FNV Magazine editie Zorg & Welzijn

Hoe verloopt de verkiezingsprocedure?

Na je aanmelding via cvhzorgenwelzijn@fnv.nl ontvang je van ons een kandidaatsstellingsformulier. Dit formulier moet voor 10 februari ingevuld en ondertekend door ons ontvangen zijn, anders is je kandidaatstelling niet rechtsgeldig. Na de ontvangst van jouw formulier organiseren we een gesprek met de kandidaatstellingscommissie waarin je kandidatuur kunt toelichten.

Andere belangrijke data en documenten

10 januari – 10 februari 2022

Kandidaatstellingsperiode

Uiterlijk 21 februari 2022

Bekendmaking kandidaten op fnv.nl

21 februari – 6 maart 2022

Mogelijkheid voor kandidaten om campagne te voeren

7 maart 2022

Verkiezingen tijdens de ledenvergadering

21 maart 2022

Benoeming van de gekozen kandidaten als lid Ledenparlement

25 maart 2022

Eerste vergadering Ledenparlement met nieuwe delegatie Zorg & Welzijn

Verkiezingscommissie en draaiboek

Als je kandidaat bent, dan wil je natuurlijk ook gekozen worden. Voor de campagne geldt een gedragscode

De verkiezingscommissie ziet toe op een eerlijk verloop van de verkiezingen. Als je niet eens bent met een beslissing, kun je een beroep doen op de verkiezingsprocedurecommissie. De contactgegevens van beide commissies vind je in dit document

Het draaiboek voor deze verkiezingen kun je hier nalezen.