Online FNV-bijeenkomst over jouw cao Gehandicaptenzorg

Save the date: 9 en 10 november van 19:30 tot 20:30 uur

Door Redactie 3 november 2021

We hebben momenteel twee keer met de werkgeversvertegenwoordiging VGN onderhandeld over een nieuwe cao op 30 september en 14 oktober. De derde onderhandelingsdag staat gepland op 8 november. Gezien het verloop van deze cao-onderhandelingen, willen we graag met jou bespreken waar we nu staan en hoe we verder moeten gaan.

Zoom

Vragen van onze leden

Ook krijgen we de afgelopen weken veel vragen van onze leden over de cao-onderhandelingen. Vragen zoals: Krijgen we een loonstijging? Komen er afspraken om de werkdruk aan te pakken? Komt er een regeling Vervroegd Uittreden? Welke verbeteringen voor het inroosteren van mijn werktijden kan ik verwachten?  Daarom organiseren we volgende week twee online-bijeenkomsten. Deze bijeenkomsten vinden plaats op:

• Datum: dinsdag 9 en woensdag 10 november
  • Tijdstip: 19:30 tot 20:30 uur
  • Platform: Zoom

Meld je aan

Onderhandelingsdag 1: presentatie cao-inzet

De eerste onderhandelingsdag vond plaats op 30 september. Op deze dag heeft onze landelijke kadergroep - die bestaat uit jouw collega’s - onze inzet gepresenteerd. We hebben aan VGN laten weten dat er verbeteringen moeten komen op het gebied van waardering (zoals loon), veiligheid, balans werk en privé en een regeling om eerder te kunnen stoppen met werken. Onze volledige inzetbrief is hier te bekijken.

Onderhandelingsdag 2: gestart met FNV-film over de GHZ

De tweede onderhandelingsdag (14 oktober) zijn we goed gestart met onze film over de GHZ. Deze film is hier te bekijken. Twee ervaren collega’s in de GHZ laten zien hoe het anno 2021 is om in de GHZ te werken. Veel collega’s hebben na het zien van dit filmpje al laten weten dat we met deze film de vinger op de zere plek hebben weten te leggen. We hebben deze dag voornamelijk gepraat over de onderwerpen balans werk en privé, en de regeling vervroegd uittreden. We zitten momenteel nog in een verkennende fase, maar er is een groeiende kloof tussen ons en VGN zichtbaar aan het worden.

Tot slot

Het is van groot belang dat we gezamenlijk een goede cao tot stand gaan brengen. Meld je daarom aan voor één van de twee online bijeenkomsten via de button bovenaan dit nieuwsbericht. Je krijgt dan van ons zo snel mogelijk per e-mail een uitnodiging met daarin een Zoom-link voor de online bijeenkomst waarvoor je je hebt aangemeld. Collega’s die niet lid zijn van de FNV zijn ook welkom dus sluit aan met zoveel mogelijk collega’s. Bekijk ook eens de actiepagina over de cao-onderhandelingen in de GHZ.