Principeakkoord cao Huisartsenzorg

Wat betekent dit voor jou?

Door Redactie 09 februari 2021

FNV Zorg & Welzijn heeft samen met de overige zorgvakbonden, beroepsverenigingen en werkgevers een principeakkoord bereikt voor een nieuwe cao Huisartsenzorg. Het principeakkoord zal binnenkort worden voorgelegd aan de leden/achterbannen.

Cao-nieuws-huisartsenzorg

Geen vergaande aanpassingen

Vanaf begin december 2020 is er intensief overleg gevoerd met als uitgangspunt dat de focus in de huisartsenzorg momenteel vooral gericht is op het bestrijden van de corona-pandemie. Om die reden zijn er geen vergaande beleidsmatige en inhoudelijke aanpassingen in de cao zijn gemaakt en heeft de cao een korte looptijd.

Loonsverhoging

Tijdens de onderhandelingen lag de nadruk onder andere op een salarisverhoging vanaf 1 juni 2021 met 2 % voor iedereen, een structurele verhoging van de eindejaarsuitkering met 0,5 % en een eenmalige verhoging dit jaar bij de eindejaarsuitkering van 0,5 %. Dit is een deel van de afspraken van het principeakkoord voor de cao Huisartsenzorg waarover de FNV Zorg & Welzijn en de andere bonden dit weekend overeenstemming hebben bereikt met de werkgevers. En ook over een thuiswerkvergoeding is overeenstemming gevonden.

Looptijd

Er is een looptijd van 12 maanden overeengekomen van 1 januari 2021 tot en met 31 december 2021.

Meer lezen over het akkoord?